۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
کد خبر: 463822

هیئت دیپلماتیک عربستان در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت از هدف قرار گرفتن غیر نظامیان در حمله به صنعاء ابراز تاسف کرد.

اعتراف عربستان به شورای امنیت !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هیئت دیپلماتیک عربستان در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت تاسف عمیق خود را از حلمه به یک مجلس عزاداری در صنعاء اعلام کرد.

خبرنگار الحره، در نیویورک گزارش داد، عربستان در این نامه بر عزم خود برای انجام اقدامات لازم برای مجازلات و انتشار نتایج تحقیقی که در این زمینه آغاز کرده است، تاکید کرد.

این در حالی است که «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف عربستان اعلام کرده بود جنگنده‌های سعودی عامل حمله به مراسم عزاداری در صنعاء نیستند.

بر اساس این گزارش، عربستان بر احترام و التزام کامل خود برای قوانین بین المللی تاکید کرده است.

در این بیانیه، عربستان مدعی شده، «ریاض به قوانین جنگی که حمله به غیر نظامیان را ممنوع کرده پایبنده است و ائتلاف تحقیقی را در این زمینه آغاز کرده و نسبت به انتشار نتایج این تحقیق متعهد است.»

پیشتر سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرده بودند که عربستان در هدف قرار دادن غیر نظامیان در یمن از بمب های خوشه‌ای استفاده می‌کند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خواستار انجام تحقیق فوری و مستقل درباره حمله هوایی عربستان به یک مجلس عزاداری در پایتخت یمن شد.

در حمله روز شنبه عربستان یه یک مجلس عزاداری در صنعاء پایتخت یمن بیش از 140 غیر نظامی شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.