واشنگتن پست در سرمقاله خود نوشت: مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خطر رو به زوال رفتن سیاست های ریاست جمهوری آمریکا را گوشزد می کند.

مناظره دوم خطر  زوال سیاستهای ریاست جمهوری آمریکا را گوشزد میکند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، واشنگتن پست در سرمقاله امروز خود نوشته است: آیا سیاست های ریاست جمهوری در آمریکا واقعا این قدر رو به زوال و انحطاط گذارده است؟ دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکشنبه شب در دومین مناظره تلویزیونی خود خطاب به رقیب انتخاباتی اش هیلاری کلینتون در سخنانی عنوان کرد: اگر من برنده انتخابات شوم به دادستان کل کشور خواهم گفت که یک دادستان ویژه برای بررسی پرونده ایمیل های شخصی شما تعیین کند.
کلینتون جواب داد: خدا را شکر که کسی با خلقیات دونالد ترامپ مسئول قانون و قضا در کشور نیست.
ترامپ هم پاسخ داد: چون شما به زندان می ا فتادی.
این مناظره ای است که در آن نامزد یک حزب مهم و شاخص کشور رسما قول می دهد که رقیب خود را محبوس کند.
اما این نامزد در حالی چنین موضعی در مقابل رقیب خود می گیرد که یک تحقیق بی طرفانه فدرال به این نتیجه گیری رسیده است که هیچ تحقیقات قانونی منصفانه ای خانم کلمیتون را بابت موضوع ای میل های شخصی اش متهم ندانسته است.
اگر کسی هنوز به این باور نرسیده است که آقای ترامپ معنای حاکمیت قانون را نمی فهمد چون قانون دستان حکام مستبد و خودکامه را می بندد, اینجا مدرک کافی برای ایمان آوردن به این حقیقت مهیاست. ترامپ با این صحبتهایش ثابت کرد که اگر رئیس جمهور شود از اهرم دولت فدرال برای انتقامجویی شخصی و خدمت کردن به اهداف خود و پیش بردن رفتارهای فاسد خود استفاده خواهد کرد .
زمانی که مناظره یکشنبه شب به موضوعات سیاسی تغییر جهت داد. ترامپ کمی بهتر ظاهر شد .
در مباحث سیاسی ؛ ترامپ ؛ مهاجران سوری را ' بزرگترین اسب تروا تاریخ' نامید.
اما ترامپ اینجا هم طبق معمول هیچ سند و مدرک محکمی برای مدعایش ارائه نداد. وی دروغهایش در مورد جنگ عراق را که مدعی است مخالف این جنگ بوده است را دو چندان کرد.
ترامپ یک بار دیگر از 'ولادیمیر پوتین' دیکتاتور روسیه دفاع کرد و بر مخالفت دروغ خود با جنگ عراق پای فشرد. برخلاف کشفیات دستگاه اطلاعاتی آمریکا گفت که مسکو هرگز سعی نکرده است در انتخابات آمریکا با هک کردن کامپیوتر دخالت کند .
در این مبحث؛ کلینتون به درشتی روسیه را بابت تجاوز به سوریه سرزنش کرد.
ترامپ در این باره گفت که در این زمینه حتی با دیدگاه 'مایک پنس' فرماندار ایالت 'ایندیانا' که او را برای پست معاون اولی خود برگزیده است هم موافق نیست و قبول ندارد که آمریکا باید مانع از بمباران روسها و حملات نیروهای دولت سوریه شود و گفت که این نیروها 'داعش' را تعقیب می کنند.
اما حقیقت ماجرا این است که همانطور که کلینتون و مایک پنس هم متوجه شده اند؛ قربانیان اولیه حملات روسها و دولت سوریه ، مردم غیر نظامی اند به خصوص پزشکان و سایر کارگران بخش بهداشت و درمان.
در ادامه بحث؛ موضوع افشا شدن ایمیل های شخصی مربوط به کلینتون مطرح شد که روز جمعه فاش شد و گفته می شود این امر نشان می دهد که او دو دیدگاه خصوصی و عمومی راجع به موضوعات داشت. 
کلینتون در باب این موضوع اشاره کرد که او در این صحبتها پیرامون مساعی ' آبراهام لینکلن ' برای متمم 'اصلاحیه سیزدهم' قانون اساسی آمریکا بحث کرده است .،از جواب دادن به این که نظر خصوصی و عمومی اش راجع به مثلا موضوع توافقنامه های تجاری , چیست ؛ طفره رفت.
به هر روی , استنباط کلی از مناظره دوم دو نامزد ریاست جمهوری این است که آقای ترامپ مبارزه انتخاباتی اش را از دست رفته می یابد و از طرفی دستگاه جمهوریخواهان هم به او فشا وارد می آورد که خود را از این مبارزه کنار بکشد. 
ترامپ هم که خود را در یک چنین مخمصه ای یافته ؛ واکنشش به این اوضاع اسف بار این است که پرخاشگری و داد و بیداد کند و اوضاع را از این که هست بغرنج تر کند و دروغهای قدیمی اش را دو برابر کند . 
ترامپ اینک در شرایط بسیار سخت و نومید کننده ای قرار گرفته است .
او مناظره اول فاجعه بار و پیامدهای فاجعه بارتر آن را پشت سر گذاشته بود روز جمعه هم یک فیلم ویدیویی از او منتشر شد که اظهارات بیشرمانه خصوصی او را راجع به تعاملش با زنان لو می داد. ترامپ در واکنش به این موضوع گفت که مسئله فقط یک گفت وگوی خصوصی بوده است .
ترامپ وقتی دید که این شگرد او هم شکست خورده از آب درآمد , برهه هایی کثیف از سابقه ' بیل کلینتون' را مطرح کرد ، اما این ترفند هم هم مشت بر سندان کوبیدن بود و هیچ اثری نداشت .
کلینتون گفت که صحبت های فاش شده ترامپ کاملا منطبق با شأن و شخصیت اوست و جدیدترین دشنام های وی علیه اقشار و گروههای آسیب پذیر جامعه است .
ترامپ حتی با صحبت هایی که اندکی بعد مطرح کرد, باعث شد تا موقعیت کلینتون هرچه موجه تر شود. 
هنگامی که یک زن مسلمان آمریکایی از او راجع به اسلام هراسی سوال کرد؛ نامزد جمهوریخواهان صحبتی مطرح کرد که آتش احساسات ضد مسلمانان را در کشور شعله ورتر ساخت و گفت که مسلمانان امریکا اطلاعات مهمی از تروریستهای داخل کشور دارند اما آن را پنهان می کنند .
اما برعکس کلینتون گفت که ' دیدگاه من از آمریکا این است که آمریکا کشوری است که همه در آن جایی برای زندگی کردن دارند .اما ترامپ اینطور فکر نمی کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.