معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور به جنایت اخیر سعودی‌ها در صنعا واکنش نشان داد.

کشورهای عرب به کمک عربستان بیایند و او را از باتلاقی که در آن فرو رفته نجات دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر، در واکنش به جنایت عربستان سعودی در یمن نوشت: عربستان در هراس از اتهام جنایت جنگی و نقض تمامی قطعنامه‌ها و معاهدات بین‌المللی، فرار از عقوبت جنایت و کشتار بی‌گناهان، سرانجام رسماً جنایت در یمن را پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: عربستان در این نامه به شورای امنیت، با وعده تحقیق و تفحص در این جنایت، قول داده است تمامی ابعاد کشتار را بررسی کرده و نتایج آن را به زودی منتشر کند. عربستان با این اقدام دو راه بیشتر ندارد؛ یا اعتراف به شکست، توقف حملات، خروج و پذیرش نتایج جنایات و یا فرو رفتن بیشتر در باتلاق جنایت جنگی و دادگاه بین‌المللی.

ابوطالبی با بیان اینکه هر حکومتی که واقعاً هراسناک می‌شود، قبل از آنکه بسیار دیر شود به شکست اعتراف کرده و تبعات اقدامات خود را می‌پذیرد نوشت: این بار کشورهای عرب نیز باید به کمک عربستان بیایند و او را از باتلاقی که در آن فرو رفته نجات دهند؛ اگرچه آن‌ها هم در تشکیل ائتلاف جنایت و قساوت مسئول‌اند.

لازم به ذکر است؛ جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، چندی پیش مراسم مذهبی در یمن را مورد هدف بمباران خود قرار دادند که منجر به کشته شدن نزدیک به 140 غیرنظامی بی‌دفاع شد، هیئت دیپلماتیک عربستان در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت از هدف قرار گرفتن غیر نظامیان در این حمله ابراز تأسف کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.