حجت‌الاسلام قرائتی در کاشان گفت: فرمایشات ولی‌فقیه حجت است زیرا شما بدون هیچ سوالی از نسخه تجویز شده پزشک تبعیت می‌کنید و حرف او برای ما حجت است.

فرمایشات ولی‌فقیه حجت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه در هیئت حسینی نخل کاشان اظهار داشت: متاسفانه امروز فضای مجازی و رسانه های تصویری فرصت مطالعه را از انسان سلب کرده است و مردم به همین دو مورد جهت افزایش علم و آگاهی خود اکتفا می‌کنند.

وی با اشاره به انجام برخی امور غیرضروری افزود: بسیاری از اموری که امروز انجام می‌شود نه تنها به علم ما اضافه نمی‌شود بلکه باعث فرصت‌سوزی و تلف کردن عمر ما می‌شود در حالی که یکی از سوالاتی که در روز قیامت از ما پرسیده می‌شود آن است که عمر خود را چگونه و در چه راهی صرف کرده‌ایم.

قرائتی ضمن اشاره به راهکارهایی در جهت حل این معضل خاطرنشان کرد: هر فردی باید به یک اسلام‌شناس دسترسی داشته باشد تا در مواقع ضروری به او مراجعه و رفع شبهه و اشکال کند. زیرا دشمن به طور مداوم به شبهه پراکنی علیه اسلام می‌پردازد و اگر ما پاسخ شبهات را ندانیم دچار شک و تردید می‌شویم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی از افراد شبهه‌ای مطرح می‌کنند که نباید از مقام معظم رهبری به دلیل عدم عصمت تبعیت کرد در پاسخ به این شبهه باید گفت با اینکه معصوم 14 نفر بودند اما حرف ایشان حجت است. دلیل این گفته آن است که شما بدون هیچ سوالی از نسخه تجویز شده پزشک تبعیت می‌کنید و حرف او برای ما حجت است.

وی با اشاره به بالا رفتن سطح علمی جامعه تاکید کرد: ولی‌فقیه و مراجع بیش از 30 سال به تحصیل علم مشغول هستند و همانند دکتر سخنان ولی‌فقیه و مراجع تقلید حجت است و تبعیت از این افراد واجب است.

قرائتی گفت: از دیگر راهکارها آن است که باید محور امور مسجد باشد و هر کار به مسجد ضرر می‌زند اشکال دارد تا بتوانیم به یک اسلام‌شناس دسترسی داشته باشیم و سوالات شرعی و شبهات مطرح شده خود را بپرسیم.

استاد حوزه و دانشگاه در مورد وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی افزود: اگر چند مسئول کار خلافی انجام دادند نباید به نظام بدبین شد. این مورد همانند نانوایی‌های یک شهر است که تعدادی از آن‌ها به دلیل عدم رعایت بهداشت پملب می‌شود و ما حق نخریدن نان را نداریم زیرا هنوز تعدادی نانوا در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند.

وی ضمن اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی نماز در این جامعه نقش مهم و موثری پیدا کرده است و از این جهت باید شاکر باشیم و باید تاکید کرد داشت که برای پیشرفت نباید به فرد یا ارگان و سازمانی متکی باشیم و فضای مجازی مهم‌ترین دلیل عدم پیشرفت ما است.

قرائتی با اشاره به هدف دشمن از ایجاد شبهات خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد شبهه توسط دشمن آن است که مردم جامعه ما هرزه و بی‌تفات شوند و روز جهانی کودک که توسط مسلمانان ایجاد شده است باعث عصبانیت دشمن شده است زیرا متوجه شده‌اند که ما فرزندان خود را از ابتدا نذر انقلاب کرده‌ایم.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به مشکلات در امر ازدواج گفت: بعضی از خانواده‌ها به هم‌خوانی سطح تحصیلات دختر و پسر، قدرت مالی و سایر موارد بی‌ارزش توجه می‌کنند و بنابراین سن ازدواج بالا رفته است در حالی که اگر جوانی زیر 20 سال ازدواج کند طبق روایات دو سوم از ایمان او تضمین شده است و اگر جوانان بالاتر از سی سال ازدواج کند نیمی از دین او حفظ می‌شود و این نشان دهنده اهمیت ازدواج است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.