"اسماعیل حقی پکین" معاون پیشین اطلاعات ارتش ترکیه در گفتگو با "اسپوتنیک" گفت: آنکار سیاست خود را در قبال سوریه تغییر داده است.

ترکیه دیگر به حرف آمریکا گوش نمی‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل حقی پکین» معاون پیشین اطلاعات ارتش ترکیه در گفتگو با «اسپوتنیک» گفت: آنکار سیاست خود را در قبال سوریه تغییر داده است.

«اسماعیل حقی پکین» ضمن اشاره به سفر اخیر پوتین به آنکارا درباره رویکرد آنکار به شرایط سوریه تصریح کرد: در آینده نزدیک آنکار درخصوص اوضاع سوریه دیگر به واشنگتن گوش نخواهد داد و برای پایان دادن به بحران سوریه بیشتر به سمت روسیه و ایجاد رابطه با دمشق متمایل خواهد شد.

میزان نوشت: این مقام پیشین دولت ترکیه  می افزاید: آنکار باید اقدامات خود در سوریه را با سوریه، ایران ، روسیه و عراق هماهنگ کند.

وی همچنین تاکید می کند که آمریکا در پی تجزیه سوریه است و اگر آنکارا از سیاستهای واشنگتن پیروی کند در نهایت خود دولت ترکیه نیز سقوط خواهد کرد و  سقوط دولت ترکیه  نه دلخواه روسیه است و نه کشورهای غربی.

«اسماعیل حقی پکین» درباره تنش اخیر بین ترکیه و عراق عقیده دارد که دولت آمریکا می خواهد ترکیه را از عملیات آزادسازی موصل کنار بگذارد چون ترکیه را تهدیدی برای اجرایی کردن نظم سیاسی مطلوب خود در عراق می داند.

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه نیز در سخنانی بی سابقه آمریکا را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.