۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
کد خبر: 464288

سفیر ترکیه در بغداد در حالی به وزارت خارجه عراق فرا خوانده شد و مراتب اعتراض شدید به وی ابلاغ شد که دبیر کل سازمان بدر درباره تبعات طمع ورزی به خاک کشورش به آنکارا هشدار داد.

هشدار العامری به اردوغان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،  هادی العامری دبیر کل سازمان بدر و از فرماندهان نیروهای مردمی عراق از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواست که نیروهایش را از اراضی عراق خارج کند و حاکمیت عراق را خدشه دار نکند.

وی افزود: زبان زور و کبر و غرور بی فایده است. به نیروهای ترکیه اجازه تعدی به حاکمیت عراق داده نخواهد شد. ادبیات زورگویی و فرعونی گری که اردوغان به آن روی آورده است فایده ای به دنبال ندارد.

هادی العامری تهدید کرد: اگر نیروهای ترکیه به ماندن در اراضی عراق اصرار کنند، خودشان را سرزنش خواهند کرد و جز پشیمانی برایشان به بار نمی آورد. هرکه به دنبال نقض حاکمیت عراق باشد در توهم است.  عراق ضد هر طمع ورزی می ایستد. عراقی ها توان خود را در جنگ ضد داعش و نابودی آن اثبات کرده اند. هر می خواهد شانسش را بیازماید، این کار را بکند.

وی افزود: عملیات تا آزاد سازی همه اراضی عراق از لوث داعش ادامه می یابد. سه نبرد بیشتر نمانده است؛ نینوا و الحویجه و شمال حدیثه تا القائم در غرب الانبار

از سوی دیگر وزارت خارجه عراق امروز، فاروق قایماقچی سفیر ترکیه در بغداد را احضار و مراتب اعتراض شدید خود را به حضور نیروهای ترکیه در بعشیقه عراق و نیز مواضع رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضد حیدر العبادی به وی ابراز داشت.

احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق بیان کرد: سفیر ترکیه احضار و مراتب اعتراض شدید به وی ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.