پایگاه صهیونیستی « والاه» به نقل از « آوی یسخروف» تحلیلگر امور عربی نوشت:براساس ارزیابی های اسرائیل، داعش بیش از یک سوم عناصرش را در یک ونیم سال اخیر از دست داده است.

 بیش از یک سوم عناصر داعش از بین رفته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این پایگاه صهیونیستی افزود: عناصر مسلح داعش 25 هزار تن بود اما امروز به حدود 15 هزار تن کاهش یافته است و داوطلبان کمتری تمایل پیوستن به آن را دارند.
« والاه» با بیان اینکه « درآمدهای داعش از محل فروش نفت کاهش یافته است»، به نقل از یسخروف افزود: اگرچه داعش از نظر لوجستیک و تعداد سرکردگان مشکل ندارد اما موقعیت آن بشدت ضعیف و متزلزل شده است.
یسخروف دلایل کاهش عناصر مسلح داعش را « حمله های آمریکا و روسیه در مناطق تحت سیطره داعش و جنگ فرسایشی آن علیه ارتش سوریه، حزب الله ، کردها ، ترکیه و ائتلاف عربی و مخالفان سوری» دانسته است.
این تحلیلگر صهیونیست نوشته است که « تحولات اصلی در سوریه در اطراف شهر حلب صورت می گیرد، جائی که نظام سوریه با کمک روسیه و ایران درصدد سیطره کامل خود بر آن است».
وی در خصوص دشت جولان سوریه هم نوشته است که« تغییری دراوضاع این منطقه صورت نگرفته و تنها نبردهای خفیف بین نیروهای هوادار« بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و حزب الله با طرفداران داعش جریان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قوچعلی ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    اگر زمانی بخواد تروریست های تکفیری در عراق و سوریه شکست کامل بخوره ،باید مواظب افغانستان بود چون که آمریکا و عربستان تلاش میکُنن که دلانی امن برای انتقال این حرامیان تکفیری برای انتقال به افغانستان به وجود بیارن باید همون اول کار جوی آب را افغانستان با بیل ببندیم تا لازم نباشه با فیل جلوی آب گل آلود و سیاه بأیستیم