قدس آنلاین - بیرجند: امام جمعه ‌بیرجند با اشاره به روز صادرات نیز تصریح کرد: سربازان اقتصاد مقاومتی تک تک مردم هستند و همه افرادی که نظام و هویت خود را دوست دارند باید در این راه تلاش کنند.

افرادی که نظام و هویت خود را دوست دارند برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: جوهره انقلاب پیامبر، زندگی با محرومان بوده ‌و جوهره اسلام نیز این است که مردم، مستضعفین را حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه وجود دین باید با اخلاق اسلامی همراه باشد افزود: رحمانیت همه دین اسلام است و همچنین زهد وجود صحنه‌های اجتماعی است که باید با معنویت همراه باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه جامعه باید به سمت صلاح پیش برود و افراد منحرف اصلاح شوند بیان کرد: یکی از معیارهای حرکت اسلامی و ولایی مبارزه با ستمگران و استکبار است و نباید ظلم در جامعه گسترش یابد.

رضایی‌بیرجندی تصریح کرد: در این راستا باید جامعه امنیت و آرامش داشته باشد و رفتار انسان نباید امنیت اجتماعی را که رسیدن به کمال است خدشه‌دار کند و همچنین باید حواسه همه جمع باشد تا جامعیت اسلام قربانی نشود و معیار جامعه اسلامی علوی و حسینی باشد.

وی با اشاره به حساب‌های بانکی آنچنانی گفت: این حساب‌ها زمانی که جوانانی قصد ازدواج دارند بدون معیار است.

امام جمعه ‌بیرجند یادآور شد: اگر امروزه انقلاب ما شعار نه غربی و نه شرقی را ادامه ندهد معیارهای شهدا و انقلاب و امام را انجام نداده است.

رضایی‌بیرجندی اظهار داشت: نباید در جامعه کینه را رواج دهیم و مجادله باید خیرخواهانه باشد زیرا مجادله ایستادن و محکم بودن در برابر محورهای اسلامی است و همچنین سنت الهی مبارزه با اشرار است و باید در این راستا امر به معروف و نهی از منکر کنیم در غیر اینصورت اشرار بر ما مسلط می‌شوند و ما نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم.

وی شهادت امام سجاد(ع) را یکی از مهمترین مناسبت‌های هفته عنوان کرد و  افزود: امام سجاد فاضل‌ترین طبیب عالم است و همچنین یکی از زیبایی‌های اسلام کتاب صحیفه سجادیه است.

خطیب نماز جمعه ‌بیرجند با بیان اینکه صحیفه سجادیه اوج عرفان و گنجینه بزرگ است گفت: در حال حاضر غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین شیوه‌ها در کتاب صحیفه سجادیه است اما متأسفانه برای خود ملت ما این کتاب مغفول مانده ‌و باید بکوشیم این کتاب در صحنه بیاید.

رضایی‌بیرجندی روز پیوند اولیا و مربیان را از دیگر مناسبت‌های هفته عنوان کرد و یادآور شد: باید در این زمینه تلاش‌های بسیاری شود و اولیا با مربیان مدارس همراهی کنند زیرا مدرسه و خانه مکمل یکدیگر هستند بنابراین باید انتظاراتمان را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به هفته بهداشت روانی بیان کرد: امروز افسردگی‌ها در جامعه بیداد می‌کند و این امر عاملی جز جدا شدن از زندگی پیامبران نیست بنابراین باید به زندگی اسلامی برگردیم تا موفق شویم.

امام جمعه ‌بیرجند با اشاره به روز صادرات نیز تصریح کرد: سربازان اقتصاد مقاومتی تک تک مردم هستند و همه افرادی که نظام و هویت خود را دوست دارند باید در این راه تلاش کنند.

رضایی‌بیرجندی درون‌زایی، برون گرایی، عدالت‌محوری مشارکت محوری و دانش بنیان را از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و  خاطرنشان کرد: اقتصادی که در تولیدش عدالت حاکم باشد اقتصاد خوبی است و اگر برای آینده فکری نکنیم در کشور به دلیل کمبود آب نزاع‌های داخلی به وجود خواهد آمد.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی و ولایی است و در خط مقدم جبهه وجود دارد و انتخاب آیت‌الله عبادی به عنوان ولی فقیه در خراسان جنوبی، این استان را زنده کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.