حسن بیگی با رد ادعای آمریکایی ها مبنی بر حمله یمن به ناوهای آمریکایی گفت: آمریکایی ها تلاش کردند با نسبت دادن این حمله به یمنی ها افکار عمومی جهان را برای حمله به یمن متقاعد کنند.

یمنی ها تحت هیچ شرایطی به آمریکا حمله نمی‎کنند/ عربستان قادر به بمباران پایگاه‌های موشکی یمن نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، ابوالفضل حسن بیگی با رد ادعای رسانه های غربی مبنی بر تعرض یمنی ها به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس گفت: همانطور که یمنی ها از قبل هم گفته بودند تحت هیچ شرایطی به آمریکا حمله نمی کنند و دلیل آن هم این است که امروز آمریکایی ها خودشان هم با عربستان درگیر هستند و از طرفی قرار نیست آمریکایی ها در این منطقه درگیر جنگ بشوند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز تأسف از اینکه عربستان با طراحی آمریکایی‌ها اقداماتی تحریک آمیز انجام می دهد، اظهار داشت: این رفتارها به دست آمریکایی ها بهانه می دهد.

وی ادامه داد: برخی از مناطق یمن که توسط هواپیماها و سایتهای موشکی سوریه نمی توانند مورد هدف قرار بگیرند توسط ناوهای آمریکایی بمباران می شوند.

حسن بیگی تصریح کرد: شواهد نشان می دهد در حادثه دیروز هیچ تعرضی به ناوهای آمریکایی از سوی یمنی ها صورت نگرفته است و این یک سناریوی طراحی شده توسط آمریکایی ها بوده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در این سناریو عربستان یک تعرض نمایشی و بدون خطر را به ناوهای آمریکایی انجام داده است، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها با طرح این ادعا که این حمله از سوی یمنی ها بوده است پرده بعدی این نمایش را رقم زدند و با تکیه بر این ادعا سعی در متقاعد کردن افکار عمومی جهان برای حمله به یمن نمودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: یمنی ها پایگاه های موشکی خوبی دارند که عربستان قادر به بمباران آنها نیست و از سویی دیگر برخی سلاح های آمریکایی هم به گونه ای است که آنها حاضر نیستند که این سلاح ها در اختیار عربستان قرار بگیرد و به همین خاطر آمریکایی ها خودشان برای مقابله با پایگاه های موشکی یمنی ها واردعمل شده اند.

وی افزود: در این سناریوی از پیش طراحی شده که عربستان به ناوهای آمریکایی تعرض کرد و یمن مورد اتهام قرار گرفت آمریکایی ها ضمن تلاش برای متقاعد کردن افکار عمومی جهان مانع محکومیتشان در سازمان ملل هم شدند.

حسن بیگی در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم همه توطئه ها و صحنه آرایی هایی که توسط آمریکا و عربستان صورت گرفت پایگاه های نظامی یمن به دلیل سیار بودن هیچ آسیبی ندید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.