قدس آنلاین: در نشست مسئولان ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی با اساتید و مشاوران پنجمین جشنواره «مسیر خوشبختی»، روند برگزاری دوره های آموزشی و شرایط همکاری اساتید با این جشنواره تشریح شد.

هم اندیشی ستاد ازدواج دانشجویی استان با اساتید جشنواره مسیر خوشبختی

به گزارش قدس آنلاین، در ابتدای این نشست که صبح امروز در تالار شهید پندی بیمارستان قائم برگزار شد، مهدی غلامی مقدم، مدیر سابق ستاد ازدواج دانشجویی به روند شکل گیری این ستاد و فعالیتهای آن تاکنون اشاره و اظهار کرد: ستاد ازدواج دانشجویی مستقر در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ، از سال  1381 فعالیت خود را بصورت استانی در دانشگاه های مختلف کشور آغاز کرد و در خراسان رضوی نیز این رسالت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد.  

وی افزود: در سال 85 برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در قالب سفر به مشهد مقدس مطرح و مقدمات آن با مساعدت مسئولان دانشگاه های سراسر کشور فراهم شد. همچنین تلاش شد «آموزش» به عنوان محوری ترین بخش جشنواره مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

غلامی مقدم در ادامه به برگزاری جشنواره «مسیر خوشبختی» طی سال های 91 تا 94 از سوی ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی اشاره و ضمن ارزیابی مثبت از برنامه های این جشنواره، ابراز امیدواری کرد: در پنجمین سال برگزاری، میزان مشارکت مخاطبان و بویژه دانشجویان مجرد در برنامه های جشنواره افزایش یابد.

در این نشست، مرتضی روحانی، مدیر جدید ستاد ازدواج دانشجویی استان نیز به تشریح اهداف و برنامه های این ستاد در سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: هدف اصلی ستاد ازدواج دانشجویی در پنجمین جشنواره مسیر خوشبختی، آموزش و ارائه مشاوره به دانشجویان مجرد و متاهل در موضوعات مختلف بویژه بحث «همسرگزینی و همسرداری» خواهد بود که در حاشیه‌ آن موضوعاتی همچون افسردگی، اختلالات هویتی و... نیز مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوعات و محورهای جشنواره در سه قالب همایش، کارگاه و کلاس های آموزشی مطرح می شود،  افزود: هم اکنون ستادی با حضور اعضای هیأت علمی و اساتید مجرب تشکیل شده که مباحث علمی جشنواره را تحلیل و کارشناسی می کنند.

مدیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی، تأسیس مرکز جامع مشاوره و مرکز همسرگزینی را از برنامه های در دست اقدام این ستاد عنوان و تصریح کرد: ستاد ازدواج دانشجویی همچنین نسبت به گسترش ارائه تسهیلات به مخاطبان جشنواره و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی در انتشار محتوای برنامه ها تأکید ویژه دارد.

در ادامه این نشست، اساتید حاضر، نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص کمیت و کیفیت برگزاری برنامه های آموزشی جشنواره بیان کردند.

گفتنی است جشن ازدواج دانشجویی در خراسان رضوی در قالب جشنواره «مسیر خوشبختی» و به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از اواخر مهرماه جاری تا تیرماه96 برگزار می شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.