قدس آنلاین: حضرت سیدالشهداء(ع) در این خطبه که دارای محورهای زیادی است از بی تفاوتی بزرگان و نخبگان جامعه برآشفته شدند و فرمودند: این یک خطر بسیار بزرگ است که افراد برجسته جامعه دچار ویروس بی تفاوتی و بی خیالی شده اند و جامعه بی تفاوت در برابر طیف مظالم و مفاسد به انواع مصیبتها دچارمی شود.

نخبگان عصر امام حسین(ع) به کدام بیماری مبتلا بودند؟!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در دیدار با فعالان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد که به میزبانی وی انجام شد؛ به تشریح اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین (علیه السلام) پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به خطبه امام حسین(علیه السلام )در سال 59 قمری در منا و در جمع نخبگان، تصریح کرد: یکی از عناصر و فلسفه اصلی عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که در جای جای حرکت امام، شعار امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه مشاهده می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: حضرت سیدالشهداء(ع) در این خطبه که دارای محورهای زیادی است از بی تفاوتی بزرگان و نخبگان جامعه برآشفته شدند و فرمودند: این یک خطر بسیار بزرگ است که افراد برجسته جامعه دچار ویروس بی تفاوتی و بی خیالی شده اند و جامعه بی تفاوت در برابر طیف مظالم و مفاسد به انواع مصیبتها دچارمی شود.

*لایه های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

آیت الله اعرافی بیان کرد: امربه معروف ونهی از منکر دارای لایه های مختلفی همچون عمومی و همگانی، خانواده، علما، صاحبان قدرت و حکومت و نخبگان است که شما به عنوان اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نوعی مورد خطاب همه لایه ها هستید و این وظیفه شما را خیلی سنگین می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامع نگری نسبت به نهی از منکر و امر به معروف، همراهی روحانیون، اصحاب فکر و فرهنگ برای حل مشکلات اجتماعی و همکاری و هم افزایی مسئولان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد را خواستار شد.

برپایه این گزارش، فعالان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد در پایان این دیدار از سوی آیت الله اعرافی تجلیل شدند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.