۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 464816

رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که عراق به تنهایی نمی‌تواند عملیات بیرون کردن تروریست‌های داعش از شهر موصل را مدیریت کند.

توجیه اردوغان برای حضور در عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی ادعا کرد که عراق به تنهایی نمی تواند حمله به شهر موصل برای بیرون راندن تروریست های داعش را مدیریت کند.

وی در ادامه گفت: حضور نیروهای نظامی ترکیه در یک اردوگاه نظامی در نزدیکی موصل، یک اطمینان خاطر علیه حملات احتمالی به ترکیه خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه افزود: آنکارا به داعش یا هر سازمان تروریستی دیگری اجازه کنترل شهر موصل را نمی دهد.

ترکیه و عراق اختلافات زیادی بر سر حضور 2 هزار نیروی نظامی ترکیه در پایگاهی در شمال عراق دارند و این در شرایطی است که ائتلاف موسوم به ضد داعش برای حمله به شهر موصل که در اشغال تروریست های داعش است، آماده می شوند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق به ترکیه هشدار داده است که ادامه حضور نظامیان این کشور در عراق موجب تشدید جنگ منطقه‌ای خواهد شد.

ترکیه حدود 150 سرباز و 25 تانک در پایگاه نظامی بعشیقه در 30 کیلومتری شمال «موصل» مرکز داعش در عراق، مستقر کرده و قصد دارد در عملیات آزادسازی موصل دخالت کند.

اردوغان پیش از این نیز در سخنانی تاکید کرد: آنکارا مصمم به شرکت در عملیات نیروهای ائتلاف علیه تروریست های داعش در شهر موصل است و اگر در این عملیات حضور نداشته باشد، طرح دیگری را اجرا خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.