قدس آنلاین- کاهانی مقدم: در پی مرگ مشکوک یک دختر 12 ساله و پسربچه 15 ساله‌ای در مشهد، تلاش و تحقیقات گسترده پلیسی و قضایی برای حل معمای مرگ این کودک آغاز شده است.

معمای پیچیده مرگ 2 کودک در مشهد

به گزارش خبرنگار ما روز گذشته مأموران انتظامی خبر فوت دختربچه 12 ساله‌ای را در بیمارستان طالقانی مشهد به قاضی ویژه عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام کردند که به دنبال آن قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد به همراه اکیپی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان، پزشک قانونی و عوامل بررسی صحنه جرم در محل حضور یافتند.

در تحقیقات اولیه مقام قضایی مشخص شد که این دختربچه روز پنجشنبه در حالی توسط خانواده‌اش به بیمارستان طالقانی انتقال یافته که آثار کبودی روی بدن او احتمال کودک آزاری را نشان می‌داد.

مادر این کودک نیز در این تحقیقات گفت که خانواده‌اش اهل یکی از استان‌های جنوبی کشور بوده و برای کار و امرار معاش به مشهد آمده و در بولوار شاهنامه منطقه توس ساکن شده‌اند و در حالی که او به کار کشاورزی و دیگر فرزندانش به دستفروشی مشغول بوده‌اند، دختربچه 12 ساله‌شان (متوفی) در خانه از کودک خانواده مراقبت می‌کرده است.

وی ادامه داد: در روز حادثه نیز احتمالاً دخترش براثر کتک‌کاری پدر دچار صدمه شده که آن‌ها او را به بیمارستان رسانده‌اند اما با وجود تلاش پزشکان وی جان سپرده است.

بنا بر این گزارش در معاینات اولیه پزشکی قانونی احتمال مرگ کودک براثر ضرب و شتم با توجه به یک نوع بیماری خونی که وی به آن مبتلا بوده شدت گرفت.

در همین حال بنا به دستور قاضی احمدی نژاد جسد این دختربچه برای انجام معاینات دقیق‌تر و تعیین علت قطعی مرگ او به پزشکی قانونی انتقال یافت و گروهی از کارآگاهان مأموریت یافتند تا با تحقیقات دقیق و علمی خود زوایای تاریک این پرونده را روشن سازند.

ادامه این گزارش همچنین حاکی است بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی وانقلاب مشهد هفته گذشته از مرگ پسربچه 15 ساله‌ای در یکی از مراکز درمانی باخبر شد که براساس نظریه و معاینات اولیه پزشکان مشکوک گزارش شده بود.

پدر این کودک در تحقیقات مقام قضایی اظهار داشت که این پسر حاصل ازدواج اولش بوده که بعد از طلاق از همسرش با وی زندگی می‌کرده است. او گفت که در روز حادثه همسر دومش نیز در منزل نبوده و زمانی که او به منزل بازگشته با جسم بی جان فرزندش در خانه مواجه شده در حالی که یک کپسول گاز فندک و پاکتی پلاستیکی کنار وی روی زمین افتاده بود، مواجه شده است.

بنا بر این گزارش با وجود اظهارات و ادعای پدر این کودک که مرگ او را ناشی از اقدام به خودکشی فرزندش می‌داند، بنا به دستور قاضی احمدی نژاد ضمن انتقال جسد این پسربچه به پزشکی قانونی، تحقیقات گسترده کارآگاهان اداره ویژه جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به منظور دستیابی به علت و چگونگی مرگ او آغاز شده است.

این در حالی است که پزشک قانونی در معاینه اولیه جسد این کودک، ادعای پدر او مبنی بر خودکشی فرزندش را رد کرده و این امر را با توجه به نوع مسمومیت با گاز فندک و شرایط محل فوت پسربچه غیرمحتمل دانسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.