۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 465036

سه دزد حرفه‌ای که در زندان نقشه سرقت از خانه‌های دو محله تهران را طراحی و آن را بعد از آزادی، اجرا کرده بودند، دستگیر شدند.

طراحی سرقت از خانه‌ها در زندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام‌جم، اوایل فروردین امسال مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۴ تهران از سرقت طلا و پول از خانه‌اش در محله نارمک خبر داد و به بازپرس نصرتی گفت: ما نیمه شب وقتی از مهمانی بازگشتیم، متوجه شدیم در آپارتمانمان با دیلم تخریب و پنج میلیون تومان پول و مقداری طلا به ارزش ده میلیون تومان از خانه‌مان سرقت شده است.
همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان شب رو در دستور کار ماموران اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. جست‌وجو برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا این که ماموران با شکایت‌های مشابه دیگری در ارتباط با سرقت پول، طلا و دلار از منازل محله‌های نارمک و منیریه روبه‌رو شدند.
ماموران در بررسی محل‌های سرقت متوجه شدند شیوه سرقت از این خانه یکی بوده و سارقان پس از تخریب در وارد آپارتمان‌ها شده و پول و طلاهایشان را دزدیده‌اند.
با افزایش این شکایت‌ها تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که هفته گذشته مردی با پلیس تماس گرفت و برای دستگیری سه سارق جوان که به خانه همسایه‌شان دستبرد زده و در حال فرار بودند، کمک خواست.
ماموران پس از حضور در محل سرقت در منیریه با تحقیق از مرد تماس‌گیرنده، متوجه شدند وی با سارقان درگیر شده اما آنها با چاقو وی را تهدید و فرار کرده‌اند. او فقط توانسته شماره پلاک موتورشان را به خاطر بسپارد. ماموران زمانی که برای شناسایی مالک این موتورسیکلت به استعلام از پلیس راهور پرداختند، معلوم شد این موتورسیکلت سرقتی است و مالک آن موضوع را به کلانتری اطلاع داده است.
در ادامه تحقیقات، ماموران ردپای سه دزد حرفه‌ای را به دست آوردند و این افراد را تعقیب و پس از شناسایی خانه اجاره‌ای آنها در خیابان نواب، دو روز پیش هر سه نفرشان را دستگیر کردند.
متهمان با انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران در بازجویی به ۲۵ فقره دزدی از خانه‌ها و سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.
یکی از سارقان به افسر تحقیق گفت: من و همدستانم دو سال پیش در زندان با هم آشنا شدیم. آنها نیز مثل من سارق خانه بودند. اوایل امسال از زندان آزاد شده و سرقت‌هایمان را از سر گرفتیم. ابتدا موتورسیکلت سرقت می‌کردیم، سپس با تردد در محله‌های نارمک و منیریه، زنگ در خانه‌ها را می‌زدیم و اگر کسی نبود، وارد ساختمان شده و با دیلم در ورودی آپارتمان را تخریب و پول، دلارو طلاهایشان را سرقت می‌کردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.