قدس آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 14 تن کشفیات مواد مخدر در خراسان رضوی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 17 درصدی داشته است.

بیش از 14 تن مواد مخدر در 6 ماهه نخست سال 95 در خراسان رضوی کشف شد

سرهنگ حسین مولوی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: خراسان رضوی در میان 31 استان کشور پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان در رتبه چهارم کشفیات مواد مخدر بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 14 تن کشفیات مواد مخدر در خراسان رضوی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 17 درصدی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه عمده کشفیات در تریاک با 11.5 تن بوده است، خاطرنشان کرد: مابقی کشفیات مواد صنعتی بودند؛ همچنین 65 هزار مورد انواع قرص روان گردان کشف شد.

مولوی‌نسب تصریح کرد: در جریان کشفیات صورت گرفته 17 اسلحه جنگی کشف و ضبط شد و 11 هزار متخلف هم دستگیر شدند و 32 باند قاچاق مواد مخدر نیز متلاشی شدند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 34 مرحله اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را داشتیم، تأکید کرد: در این رابطه کشفیات مواد مخدر را به میزان بیش از 4 تن داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی  با اشاره به اینکه در سال 95 طرح جمع‌‎آوری معتادان متجاهر به صورت ویژه اجرا شده است، بیان کرد: تاکنون 24 مرحله این طرح اجرا شده است که در جریان آن 11 هزار نفر دستگیر شدند و 310 دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل مواد مخدر نیز متوقف شد و 880 نفر هم به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

مولوی‌نسب گفت: در سال 94، 21 تن کشفیات مواد مخدر را داشتیم که 17.5 تن آن تریاک و مابقی مواد صنعتی بوده است که حاصل آن دستگیری 21 هزار متخلف، کشف 14 سلاح، شناسایی 575 خودروی حامل مواد مخدر و متلاشی شدن 76 باند مواد مخدر در 72 مرحله اجرای طرح بود.

وی افزود: در سال گذشته طرح جمع‌آوری معتادان در 57 مرحله اجرا شد و این رابطه 2450 نفر به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی به همکاری‌های مشترک پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: عملیات‌های مشترکی توسط پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر ایران و افغانستان انجام شده تا کشگلات موجود در بحث پول شویی در حوزه مواد مخدر برطرف شود و در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی میان دو استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی از ایران و هرات، نیمروز و فراه از افغانستان منعقد شد و در این تفاهم‌نامه خراسان رضوی با هرات همکاری مشترک دارد.

مولوی‌نسب تصریح کرد: مرزهای خراسان رضوی یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است و میزان ورود مواد مخدر به مرزهای استان نزدیک به صفر است.

وی تأکید کرد: اولیت اصلی برنامه‌ها در بحث حاشیه شهر بوده است و نسبت به یکسال اخیر از وضعیت بهتری برخوردار است و مناطقی همچون کال زرکش و اسماعیل آّباد دیگر شرایط نامناسب قبلی را ندارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی درباره برنامه نیمه دوم سال 95، بیان کرد: در 6 ماهه دوم سال 95 هم اقدامات بسیار زیادی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی قرار گرفته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مقابله جدی با خورده فروشان، جمع‌آوری معتادان پر خطر، استمرار اقدامات آموزشی و پیشگیرانه و تحمیل ضربه جدی به متخلفان در بحث ورود مواد مخدر به مرزهای داخلی و خارجی استان اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.