رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: قانون عطف به ماسبق نمی‌شود و لذا مصوبه امروز مجلس از انتخابات آینده قابل اجراست.

اجرای استفساریه نظارت استصوابی شورای نگهبان از انتخابات آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح استفساریه در مورد قانون انتخابات مجلس و برخی اظهارنظرها درباره احتمال حضور «مینو خالقی» به عنوان نماینده در مجلس دهم پس از تصویب این طرح، اظهار کرد: طرح استفساریه از زمان تصویب شدن قابلیت اجرا را دارد اما قانون عطف ما به سبق نمی‌شود و از این پس اجرا می‌شود.

وی درباره برخی جوسازی‌ها از سوی برخی نمایندگان تصریح کرد: ما در استفساریه‌، ابهام موجود در قانون را برطرف کردیم و این برگشت به عقب ندارد و در انتخابات آینده قابل اجراست.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص شفافیت در انتخابات بیان کرد: در سیاستهای مقام معظم رهبری صحبت جدیدی به نام شفافیت مالی اضافه شده و اصرار ایشان رعایت حق‌الناس است.

کولیوند درباره بخش شفافیت مالی این ابلاغیه تصریح کرد: باید یک فرآیند صحیحی تدوین شود که منابع مالی تبلیغات یک نامزد، مشخص شود و شفاف شود که این منابع از چه کانالهایی ورود پیدا می‌کند.

وی در پایان با اشاره به رد لایحه دولت درخصوص شفاف‌سازی انتخابات گفت: لایحه دولت سبک و سطحی بود و دولت در این زمینه باید لایحه جدیدی را به مجلس ارائه کند و اگر تا یک ماه آینده این کار صورت نگیرد، مجلس طرح خود را مطرح می‌کند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز خود با تصویب استفساریه‌ای اعلام کردند که پس از اعلام نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مهلت 20 روزه مذکور در تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت یک نامزد انتخابات و بعد از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه با رعایت قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف (مصوب 1378/8/22 مجمع تشخیص مصلحت نظام) این شورا نمی‌تواند اظهارنظر مجددی درباره صلاحیت آن نامزد یا منتخب داشته باشد و چنانچه مدارک جدیدی درباره او به شورا رسیده باشد این مدارک طبق ماده 30 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.