۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 465171

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای از کشتار غیر نظامیان در صنعای یمن بخصوص حمله به مراسم عزاداری در این شهر ابراز انزجار کرد.

انزجار صلیب سرخ از کشتار صنعا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از کشتار ده‌ها غیرنظامی در صنعا پایتخت یمن ابراز انزجار کرد. این کشتار نتیجه حملات متعدد به راهپیمایی بود که در پی حضور صدها نفر در یک مراسم عزاداری شکل گرفت.

رابرت ماردینی، مدیر منطقه‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای خاور نزدیک و میانه گفت: «ما از این کشتار شنیع غیرنظامیان به شدت منزجریم».

وی اضافه کرد: «غیرنظامیان در یمن تاکنون نیز تاوان بسیار سنگینی را در این 18 ماه پرداخته‌اند.»

تاعصر روز حمله، بهیاران هنوز در حال تلاش برای بیرون آوردن اجساد و کشته شدگان و نجات زخمیان بودند. گزارش‌های اولیه دریافتی توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ حاکی از شمار بسیار زیاد مصدومین بود.

ماردینی می‌گوید: «ما در حال کمک به بیمارستان‌ها و مقامات بهداشت هستیم تا بتوانند به این میزان از کشته شدگان و زخمیان رسیدگی کنند».

کمیته تا روز 8 اکتبر، 300 کیسه حمل جسد و مقادر زیادی کمکهای پزشکی را به سه بیمارستان در صنعا ارسال کرد.

چند روز گذشته شاهد تشدید حملات هوایی در سراسر کشور بوده که به افزایش درد و رنج‌ها دامن زده و به کشته‌شدن غیرنظامیان انجامیده است.

با وخیم‌تر شدن بیش از پیش اوضاع بشردوستانه در یمن، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا اطمینان حاصل کنند که تمامی اقدامات ممکن برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی انجام شده است. باید از به‌کارگیری سلاح‌های انفجاری با دامنه تخریب گسترده، در مناطق پرجمعیت خودداری شود.

در صورت نیاز کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای ارائه کمکهای بیشتر و بسیج تیم پزشکی قانونی خود آمادگی دارد.

به گزارش تسنیم، حمله روز شنبه هفته گذشته جنگنده‎های عربستان به یک مراسم عزاداری در صنعا پایتخت یمن بیش از 700 کشته و مجروح بر جا گذاشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.