عضو کمیسیون امنیت ملی از مجوز وزارت خارجه برای حضور در نشست لوزان خبر داد و گفت: جمع بندی نظام این است که این مذاکرات از سر استیصال و یاس آمریکایی ها برگزارشد.

مجوز به وزارت خارجه برای حضور در لوزان/عدم گفتگو دوجانبه باآمریکا

به گزارش قدس آنلاین، کریمی قدوسی در گفتگو با  مهر در خصوص حضور ایران در نشست لوزان برای بررسی آتش بس در سوریه گفت: وزارت خارجه برای حضور در مذاکرات لوزان در موضوع سوریه مجوز گرفت. این مجوز با فرض اینکه مذاکرات به نتیجه می رسد، داده نشد بلکه جمع بندی نظام این است که این مذاکرات از سر استیصال و یاس آمریکایی ها برگزار می شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: آمریکایی ها خواستار ایجاد آرامش در منطقه نیستند زیرا همچنان تامین امنیت رژیم صهیونیستی در ناآرامی و جنگ در منطقه است. هر چه آتش جنگ برافروخته تر شود اینها در معادلات شان امنیت بیشتری برای اسرائیل می بینند.
وی در تشریح انگیزه های آمریکا از نشست لوزان گفت: موصل و حلب به عنوان مرکز اصلی تروریست ها به صورت جدی محاصره شده است لذا آمریکا و همپیمانانش سراسیمه هستند تا وقت‌کشی کرده و در جبهه مقاومت ایجاد تشویش و نگرانی کنند تا برای تروریست ها فرصتی به وجود آورند.
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در معرکه سوریه کسی پیروز است که استقامت و مقاومت بیشتری داشته باشد. مقاومت گرچه راه سخت و دشواری دارد اما از برکت تجربه ای که در چند سال اخیر به دست آورده است به خوبی تروریست ها را تعقیب می‌کند و وضعیت بسیار خوبی در همه جبهه های مقاومت در عراق و سوریه وجود دارد.
حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز  در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: شرکت ایران در لوزان با پذیرش پیش شرط های ایران از سوی طرف مقابل انجام گرفت. حضور ایران در لوزان با اجازه مقامات بالاتر بود، ما در لوزان با آمریکا مذاکره نکردیم و این نشست چند جانبه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.