قدس آنلاین - کاهانی مقدم: تیزبینی و هوشیاری پسربچه 8 ساله مشهدی منجر به شناسایی و دستگیری اعضای یک باند سرقت‌های خشن و زورگیری شد.

تیزبینی کودک مشهدی زورگیرها را گرفتار کرد

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح چگونگی انهدام این باند زورگیری به خبرنگار ما گفت: در پی دریافت گزارش سرقت‌های خشن خیابانی که توسط چهار جوان موتورسوار در محدوده شرق مشهد صورت می‌گرفت و سارقان با حمله به عابران پیاده در خیابانهای خلوت و تاریک مرتکب زورگیری‌های مخوف می‌شدند، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس مشهد قرار گرفت.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: در حالی تحقیقات مأموران انتظامی در این زمینه آغاز شده بود که مالباختگانی که طعمه این سارقان خشن شده بودند، اطلاعات دقیقی از زورگیریها ارایه نمی‌دادند و از طرفی سارقان نیز در سرقت‌های مختلف با تعویض رنگ و نوع لباس سعی داشتند خود را از دید مأموران مخفی نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود تلاش و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه داشت تا اینکه پسربچه هشت ساله‌ای به همراه مادر خود برای اعلام شکایت از این سارقان به کلانتری التیمور مشهد مراجعه کرد. این پسربچه با تیزبینی خاصی که داشت، اطلاعات ریز و دقیقی در مورد مشخصات ظاهری سارقان، لهجه آنان و حتی موتورسیکلت مورد استفاده زورگیریها در اختیار پلیس قرار داد و گفت که سارقان با موتورسیکلتی که پلاک قدیمی با نام شهر تهران داشت و روکش قاب بغل زیر باک افتاده و باتری قرمز رنگ آن دیده می‌شد، به من حمله کرده و گوش موبایلم را به زور گرفته و فرار کردند.

فرمانده انتظامی گفت: مأموران کلانتری التیمور با توجه به اطلاعات دقیق این مالباخته 8 ساله، عاملان سرقت را در حال پرسه زنی در حوزه استحفاظی خود شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

وی افزود: چهار اعضای این باند در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی تاکنون به پنج فقره سرقت‌های خشن و زورگیری از شهروندان در خیابانهای تاریک و یا کوچه‌های خلوت اعتراف کرده‌اند که تحقیقات بیشتر به منظور کشف سایر سرقت‌ها و جرایم ارتکابی آنان همچنان ادامه دارد.

سرهنگ بوستانی با بیان اینکه سهم شهروندان در تولید امنیت، پیشگیری از وقوع سرقت و آسیب‌های اجتماعی بسیار حساس و حیاتی بوده و تیزبینی و دقت آنها به هنگام مواجهه با مجرمان، سرنخ‌های خوبی برای پیگیری این قبیل پرونده‌ها و دستگیری بزهکاران در اختیار پلیس قرار خواهد داد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.