نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به خشکسالی و بیکاری در سیستان و بلوچستان گفت: اگر این مسئولین همتی داشتند وضع اینگونه نبود و به اینجا نمی رسید و اوضاع خیلی بهتر از این بود.

مسئولان همت داشتند اوضاع سیستان بهتر بود

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با مهر ، اظهار داشت: خشک شدن و وضعیت نامطلوب هامون نشان دهنده این است که مسئولین دولتی تاکنون راهکاری اساسی برای احیای تالاب هامون درنظر نگرفته اند.

وی افزود: اظهارات و اقدامات مسئولین دولتی بیشتر جنبه سیاسی و شعاری دارد و مشکلات مردم منطقه همچنان پابرجاست و دولتمردان حرف های غیرواقعی می زنند.

 وی گفت: در حال حاضر هم با توجه به نزدیک شدن به انتخابات برای مدتی قول و وعده هایی از سوی دولت داده می شود تا مردم را با شعارهای رنگارنگ و گوناگون نسبت به رفع مشکلات شان امیدوار کنند.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری افزود: به نظر می رسد مسئولین با حرف ها و قول ها به نوعی تصمیم دارندگفتار درمانی انجام دهند و مردم را امیدوار نگه دارند.

وی گفت: وضعیت مردم سیستان و بلوچستان برکسی پوشیده نیست وهمه از خشک شدن هامون، خشکسالی، افزایش بیکاری، مشکل ریزگردها و بیماری های تنفسی آگاه هستند.

وی افزود: متاسفانه در اثر خشکسالی های اخیر و بی همتی مسئولان مهاجرت از شهرهای استان هم در منطقه سیستان و هم در منطقه بلوچستان افزایش یافته است و باعث معضل حاشیه نشینی در شهری مانند زاهدان شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل خشکسالی در سیستان و عدم رسیدگی و وجود امکانات در منطقه بلوچستان و عدم موفقیت دولت در ایجاد اشتغال و جذابیت در این مناطق وضعیت زندگی مردم در روستاها نامناسب است و این باعث افزایش مهاجرت شده است.

وی افزود: البته مردم باید امیدوار به زندگی و آینده باشند اما مهمتر از اینکه به دولت و دولتمردان امید داشته باشند و منتظر لطف مسئولین باشند باید امیدوار به لطف خداوند باشند چون واقعا اگر این مسئولین همتی داشتند وضع اینگونه نبود و به اینجا نمی رسید و اوضاع خیلی بهتر از این بود.

وی تصریح کرد: دولت باید به موضوع پیگیری حقابه هامون از کشور افغانستان ورود کند زیرا به نظر می رسد با وجود پیگیری های متعدد نمایندگان مجلس، وزارت امور خارجه نسبت به پیگیری این موضوع تعلل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.