قدس آنلاین- بیرجند: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: مردمی‌ترین بخش کار در همایش اربعین حسینی تغذیه است و در این راستا تاکنون ۱۳ موکب در نظر گرفته شده و آماده برپایی است.

۱۳موکب از خراسان جنوبی دراربعین حسینی برپامی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، موسی جوینده در کمیسیون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات پیرامون همایش بزرگ اربعین اظهار داشت: اجتماع بزرگ بشریت در مقطع زمانی کوتاه صورت می‌گیرد و در هیچ نقطه از دنیا نمی‌توان این چنین همایشی را دید.

وی با بیان اینکه در این همایش همه مذهبها حضور دارند و در این اجتماع بزرگ حدود ۲۵ میلیون نفر شرکت می‌کنند افزود: در این راستا برای نقش آفرینی بهتر خراسان جنوبی در این همایش اقدامات خوبی انجام  شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از افزایش ۱۰۰ درصدی در بحث ایجاد موکب خبر داد و بیان کرد: خراسان جنوبی دو بخش کار را در اربعین حسینی دنبال می‌کند که بحث تغذیه و اسکان زائر است و در بحث تغذیه موکبهایی در مسیر کاظمین و کربلا برپا شده است.

جوینده مدیریت اسکان ۲۰ هزار نفر زائر در روز را از دیگر اقدامات خراسان جنوبی در همایش بزرگ اربعین عنوان کرد و گفت: مردمی‌ترین بخش کار در همایش اربعین حسینی تغذیه است و در این راستا تاکنون ۱۳ موکب در نظر گرفته شده و آماده برپایی است.

وی با اشاره به اینکه برپایی این ۱۳ موکب توسط خراسان جنوبی یک کار بی‌نظیر است خاطرنشان کرد: از این تعداد موکب ۲ موکب مربوط به بهداشت و درمان است و زائرانی است که دچار مشکل می‌شوند و از طریق این موکبها درمان می‌شوند و برای هر نفر ویزیت شده ۵ هزار تومان دارو در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: از این تعداد موکب ۷ موکب مربوط به تغذیه است که در ۳ وعده در کاظمین ۴۴ پرس غذا در اختیار زائران قرار می‌گیرد و همچنین ۵۰ هزار نفر زائر نیز با چای زعفران، زنجبیل و دارچین پذیرایی می‌شوند.

جوینده اظهار داشت: از این ۱۳ موکب ۴ موکب مربوط به نانوایی است که در ۴ نقطه کاظمین مستقر است و روزانه ۱۵ هزار پرس نان یعنی در هر شیفت ۵ هزار پرس نان تولید می‌کنند و در اختیار زائران قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری برای نظافت اطراف حرم امامین جوادین(ع) اعلام آمادگی کرده است افزود: همچنین یک دستگاه آب بسته‌بندی شده نیز از طرف اداره آب به کاظمین منتقل می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در بحث مردمی ساماندهی خوب بوده است اما در بحث اسکان دچار مشکل هستیم و به نتیجه خوبی نرسیده‌ایم و در حال حاضر پیگیریهای لازم در این راستا انجام می‌شود تا مشکل اسکان نیز برطرف شود.

جوینده با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با وجود همه محرومیتها در بحث جمع‌آوری نذورات نسبت به سرانه جمعیت، رتبه اول را به خود اختصاص داده است بیان کرد: سال گذشته ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد استان بوده است که محقق شده است.

وی تصریح کرد: امسال نیز اقدام بزرگی که انجام شد این است که سطح سرانه استان ۳ میلیارد تومان بوده است که در ۶ ماهه نخست سال ۸۰ درصد این سرانه محقق شده است و این یک اقدام ارزشمند است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده در این راستا چرخه اقتصادی ایجاد می‌شود افزود: در بحث فرش بافی ۲۶۰ کارگاه قالی بافی با ۱۳ هزار نفر خانم در استان فعال است و مصالح ۲۲۰ هزار مترمربع سازه بزرگ در شهر نجف نیز بر عهده ایران است.

جوینده با اشاره به نیازمندیهای اربعین یادآور شد: در اربعین امسال به چادر گروهی، زیرانداز یا موکت، پتو، سرویس بهداشتی سیار نیاز است و از افراد خیر در خواست می‌شود در این راستا کمک کنند.

وی گفت: در این راستا شماره حساب ۴۲۱۳۸۱۲۷۹۴۰۹۶ نزد بانک انصار آماده دریافت کمکهای نقدی مردمی ویژه همایش اربعین حسینی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.