قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه صدور ویزای اربعین شروع شده است گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در همایش بزرگ اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

ثبت نام بیش از3 هزار نفر از خراسان جنوبی برای اربعین حسینی

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، ابولفضل نوفرستی در کمیسیون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات پیرامون همایش بزرگ اربعین اظهار داشت: چهار عملی که امام حسین(ع) برای انجام آن در شب از دشمن وقت خواست نماز، دعا، قرآن و استغفار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت کار فرهنگی در قیام عاشورا نهفته است افزود: پیوست اربعین بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صدور ویزای اربعین شروع شده است بیان کرد: تاکنون بیش از 3 هزار و 600 نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در همایش بزرگ اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

نوفرستی با اشاره به اینکه این تعداد شرکت‌کننده در قالب 600 گروه 3 تا 80 نفره تشکیل شدند تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد رشد داشته است و امسال جمعیت زیادی در اربعین اعزام می‌شوند.

وی خواستار نصب موکب در مزار شهدای باقریه و مسجد امیرالمؤمنین(ع) نهبندان شد و یادآور شد: در این راستا این موکبها از زائران افغانی و پاکستانی که از این مسیر عبور می‌کنند پذیرایی خواهند کرد.

نوفرستی اظهار داشت: سال گذشته در شهرستان طبس نیز موکبی برپا شد و امسال نیز باید در این شهرستان موکب برپا شود.

وی از چاپ ویژه‌نامه‌ای به نام اربعین خبر داد و افزود: در این ویژه‌نامه دقیق‌ترین اخبار در مورد اربعین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.