مدیر منطقه خاورمیانه و هند رنو درباره نحوه پرداخت غرامت رنو به ایران گفت: هیچ اطلاعی در مورد غرامت هزار میلیاردی که شما می‌گویید در گزارش تحقیق و تفحص مطرح شده ندارم. رنو در آن مقطع ۵۰۰ میلیون یورو ضرر کرد و ما به دنبال جبران ضرر خود هستیم.

واکنش عجیب "رنو" درباره پرداخت غرامت به ایران

به گزارش تسنیم، پیمان کارگر در نشست خبری با اشاره به اینکه رنو می‌خواهد شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران باشد، اظهار داشت: همکاری‌های قبلی رنو با شرکت ایران خودرو و سایپا همچنان برقرار است، علاوه بر این رنو در مشارکت خود با ایدرو نیز قدم‌های جدیدی را برداشته است.

وی با بیان اینکه راه اندازی یک مرکز مهندسی و خرید قطعات و خدمات پس از فروش یکی از اولویت‌های اصلی رنو در قرارداد جدید با ایدرو است، گفت: ما می‌خواهیم از قطعه سازان ایرانی استفاده کرده و آنها را در عرصه بین المللی به عنوان یکی از تأمین کننده‌های قطعات محصولات خود معرفی کنیم.

مدیرعامل رنوپارس با اشاره به اینکه در دور جدید همکاری‌ها دو مدل نسل جدید داستر و سیمبل با داخلی‌سازی ۶۰ تا ۸۰ درصد تولید و انتقال تکنولوژی هم انجام می شود،گفت: تأسیس یک شبکه فروش و خدمات پس از فروش با استانداردهای بین المللی یکی از اولویت‌های ما است. البته باید تأکید کنم همکاری ما با ایران‌خودرو و سایپا متوقف نخواهد شد. ما شرکای قبلی خود را رها نمی‌کنیم و به دنبال رقابت در بازار هستیم.

کارگر در خصوص حضور نیسان نیز در بازار ایران، افزود: موضوع نیسان هنوز در حال بررسی است اما در روند مذاکره برای قرارداد جدید خود با ایدرو موضوع نیسان و برندهای دیگر نیز مطرح شد ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

 *همکاری رنو با ایران خودرو سایپا متوقف نخواهد شد

وی در رابطه با اینکه آیا رنو با قیمت گذاری محصولات خود توسط شورای رقابت مخالفت می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: ما به این موضوع احترام می‌گذاریم و دخالت در سیستم قیمت گذاری نمی‌کنیم ولی تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با کاهش هزینه‌ها خودروهایی با قیمت مناسب وارد بازار کنیم.

مدیر منطقه خاورمیانه و هند رنو در پاسخ به این پرسش که همکاری شما با ایران خودرو و سایپا و فعالیت شما در قرارداد جدید با ایدرو شبه انحصاری را در بازار بوجود نخواهد آورد و اینکه آیا رنو می‌خواهد با محصولات خود به رقابت بپردازد، گفت: تأکید می‌کنم رنو در شراکت قبلی خود با ایران خودرو و سایپا رنو محدودیت‌هایی داشت که نمی‌توانست به نحو مناسبی فعال باشد به همین منظور در قرارداد جدید خود با ایدرو در صدد ارتقای فعالیت خود در بازار برآمده است؛ ما می‌خواهیم در فروش و خدمات پس از فروش حضورجدی داشته باشیم. هم اکنون در حوزه خدمات پس از فروش خیلی عقب هستیم.

کارگر با بیان اینکه امضای قرارداد با سازمان گسترش  و نوسازی صنایع ایران یک نوع گارانتی محسوب می‌شود، گفت: تمام هدف ما این است که بتوانیم این قرارداد را اجرایی کرده و موتورهای خودروهای جدیدی که قرار است در ایران تولید شود را بومی‌سازی کنیم.

کارگر با بیان اینکه رنو قبول دارد در سالهای تحریم عملکردش در بازار ایران ۱۰۰ درصد موفق نبوده است، اظهار داشت: به خاطر محدودیت‌های تحریم و مشکلات خودروسازان و قطعه سازان نتوانستیم به صددرصد اهداف خود برسیم اما امروز در داخلی سازی محصولات خود سیاست‌های جدی را دنبال می‌کنیم. هم اکنون خودروی تندر۹۰ حدود ۶۰ درصد داخلی سازی و ساندرو تقریبا به داخلی سازی ۴۰ درصد رسیده است که درصددیم آن را به ۶۰ درصد برسانیم.

مدیرعامل رنو پارس اضافه کرد: برنامه تولید این شرکت در درازمدت ٣ هزار دستگاه در سال است که برای رسیدن به این هدف باید ظرفیت های جدید ایجاد کنیم.  وی گفت: رنو در حال حاضر با ٦ قطعه ساز ایرانی همکاری می کند که برای توسعه فعالیت های جدید و قرارگرفتن در زنجیره جهانی تامین رنو نیسان تعداد آنها افزایش خواهد یافت. 

مدیرعامل رنوپارس در رابطه با برنامه تولید خودرو رنو کوئید در ایران گفت: به طور حتم این محصول در ایران تولید خواهد شد ولی با محصولی که در هند تولید می شود کاملا متفاوت بوده و منتظر تولید نمونه برزیلی این خودرو هستیم که از نظر ایمنی، کیفیت و امکانات تغییرات عمده ای خواهد داشت.

*انتخاب بن رو به پیشنهاد سایپا بود/ واگذاری تا ۲ ماه آینده

وی از تولید خودروی کویید در ایران با قیمتی حدود ۳۱ میلیون تومان خبر داد و افزود: احتمالا این خودرو را با ایران خودرو تولید خواهیم کرد؛ البته هدف ما رقابت است و به این دلیل با سایپا در این زمینه کار نمی کنیم.

مدیر منطقه خاورمیانه و هند رنو افزود: مشکل خاصی در تولید کویید با ایران خودرو وجود ندارد و هنوز بحث قیمتی با این خودروساز مطرح نشده  البته ممکن است اگر با ایران خودرو به توافق نرسیدیم این خودرو را به صورت مستقل تولید کنیم.

وی در رابطه با واگذاری بن‌رو به ایدرو نیز گفت: هنوز سایپا و ایدرو در حال مذاکره برای واگذاری بن‌رو هستند البته باید تأکید کنم سایپا خود پیشنهاد واگذاری بن‌رو را داده بود که امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده این واگذاری انجام و سرمایه گذاری‌ها در بهمن ماه انجام شود.

کارگر تصریح کرد: تیمی متخصص با ۱۰۰ نفر از کارشناسان خبره رنو این شرکت را بررسی کردند و بر همین اساس به این نتیجه رسیدند که به عنوان بخشی از آورده قرارداد جدید آن را از طرف ایرانی بپذیرند البته باید تأکید کنم بن‌رو بهترین کارخانه دنیا در زمین نیست ولی یکی از کارخانه هایی است که در آن اقدامات زیادی می توان انجام داد و البته سرمایه گذاری سنگینی هم می خواهد، این در شرایطی است که ظرفیت این کارخانه ۷۵ هزار دستگاه خودرو در سال است و البته کف تولیدی که ما در ایران در نظر گرفته ایم ۱۵۰ هزار دستگاه تا ۳۰۰ هزار دستگاه است.

*اطلاعی از رقم غرامت ندارم/ نباید غرامتی پرداخت کنیم

کارگر در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم مبنی براینکه براساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس نهم شرکت رنو در قرارداد گذشته خود حدود  هزار میلیارد تومان ضرر به صنعت خودروسازی کشور وارد کرده است، در آن مقطع نمایندگان نتیجه گزارش را به مراجع قضایی ارسال کردند تا حکم لازم صادر شود چرا در قرارداد جدید شما با ایدرو این موضوع مدنظر قرار نگرفت. رنو در دور جدید همکاری‌های خود چگونه می‌خواهد گذشته را جبران کند؟ گفت: من هیچ اطلاعی در مورد رقم هزار میلیاردی که شما می‌گویید در گزارش تحقیق و تفحص مطرح شده ندارم.رنو در آن مقطع ۵۰۰ میلیون یورو ضرر کرد و ما به دنبال جبران ضرر خود هستیم. مشکلات را امروز پشت سرگذاشته و می‌خواهیم دور جدید همکاری‌های خود را با صنعت خودرو ایران داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ما ایران را ترک نکرده بودیم و همواره کنار مشتری قرار گرفتیم بنابراین نباید غرامتی پرداخت کنیم و البته مساله پرداخت غرامت هم از ابتدا مطرح نبوده است، بلکه خودروسازانی که ایران را ترک کردند مسلما باید غرامت بپردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.