کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه امارات نباید فریب سیاست‌های عربستان را بخورد گفت: موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی کهنه شده و ابوظبی نمی‌تواند هر از گاهی با تکرار این ادعا افکار عمومی را علیه ایران تحریک کند.

امارات فریب سیاست‌های ریاض را نخورد/ ایران تحت هیچ شرایطی نسبت به جزایر خود کوتاه نمی‌آید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه ، در خصوص ادعاهای بی اساس امارات متحده عربی درباره جزایر سه‌گانه ایرانی اظهار داشت: امارات متحده به خوبی می‌داند که مسئله جزایر سه‌گانه پایان یافته است و این کشور نمی‌تواند براساس قوانین بین‌المللی ادعایی نسبت به این جزایر داشته باشد.

وی افزود: عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس همواره تلاش داشته تا سایر کشورهای عضو این شورا را برای جریان‌سازی علیه ایران تحت تاثیر قرار دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: عربستان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس از هر فرصتی برای طرح ادعاهای امارات در خصوص جزایر سه‌گانه استفاده می‌کنند.

هانی‌زاده با بیان اینکه این مسئله به عنوان یک جریان‌سازی در رسانه‌های عربی و مخصوصا رسانه‌های امارات مطرح می‌شود، عنوان کرد: امارات تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند این ادعا را مطرح کند، مگر در سطح افکار عمومی و رسانه‌ای که چندان اهمیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران تحت هیچ شرایطی نسبت به جزایر خود کوتاه نخواهد آمد، تصریح کرد: امارات باید دست از این جریان‌سازی رسانه‌ای بردارد و راه عاقلانه‌ای برای تعامل جدی و سیاسی با ایران در پیش بگیرد و سیاست خود را از عربستان جدا کند. 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه امارات متحده کشوری به شدت آسیب‌پذیر است، گفت: امارات از ملیت‌های مختلف تشکیل شده است و نمی‌تواند در برابر ایران قد علم کند. 

هانی‌زاده تاکید کرد: امارات نباید فریب سیاست‌های عربستان را بخورد و باید سیاست‌های مستقلی را اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله جزایر سه‌گانه کهنه شده است و امارات نمی‌تواند هر از گاهی با تکرار این ادعا افکار عمومی را علیه ایران تحریک کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص حمایت ترکیه از ادعای امارات نسبت به جزایر سه‌گانه ایرانی نیز اظهار داشت: ترکیه به عنوان یک کشور ورشکسته، دریوزگی خود را در سطح منطقه و جهان آغاز کرده است.

هانی‌زاده افزود: اختلاف ترکیه با عراق، مصر و کودتای اخیر ارتش ترکیه علیه دولت اردوغان موجب شده که ترکیه برای خروج از انزوای سیاسی به سمت کشورهای  ورشکسته‌ای مانند عربستان و امارات برود تا از ظرفیت این کشورها برای فرار از بحران داخلی و منطقه‌ای استفاده کند. 

وی با بیان اینکه ترکیه سعی می‌کند فراتر از حجم سیاسی خود در سطح منطقه ایفای نقش کند، خاطرنشان کرد: اردوغان نمی‌تواند با موبایل و استفاده از فضای اینترنتی منطقه را اداره کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.