نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در دیدار با قائم مقام تولیت و شورای معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی گفت: اقدامات شایسته و ابتکارات ارزشمندی که در آستان قدس رضوی در حال انجام است را می توان در امتداد همان توسعه ای دانست که مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره) بنا نهادند.

اقدامات شایسته و ابتکارات ارزشمندی در آستان قدس رضوی در حال انجام است

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی از ذخائر اسلام و انقلاب بودند که از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)، ایشان را تقدیم حضرت امام رضا(علیه السلام) کردند.
وی تصریح کرد: وضعیت و شرایطی که آستان قدس رضوی پیش از انقلاب و در زمان پهلوی داشت، بسیار اسفناک بود و عواید موقوفات در راه های غیرمتعارف و ناشایست هزینه می شد.
امام جمعه مشهد با اشاره به مدیریت عالمانه و مبتنی بر تعالیم اسلام در دوره تولیت آیت الله واعظ طبسی بیان داشت: توسعه و تحولی که در این مجموعه در بخش های فرهنگی و اقتصادی رخ داد، می تواند به عنوان واحد درسی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی تدریس شود.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جریان فرهنگی تسلط دربار بر آستان قدس رضوی در بدنه اجرایی و مدیران این مجموعه رسوخ کرده بود، گفت: محو کردن آن جریان فرهنگی و ایجاد و بسط فرهنگ دینی و اسلامی کار بزرگی بود که پس از انقلاب اسلامی انجام شد و ثمره مجاهدتها، تقوا و اخلاص مرحوم آیت الله واعظ طبسی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: آستان قدس رضوی بایستی در خدمت شخصیت اخلاقی و منویات حضرت امام رضا(علیه السلام) باشد و در برنامه ریزی ها، سیاستگذاری ها و تعامل با مردم، سیره و منش حضرت پیاده شود.
امام جمعه مشهد با اشاره به اقداماتی که در دوره مدیریت تولیت جدید در آستان قدس رضوی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: توسعه خدمات به زائران و مجاوران و تلاش برای رفع محرومیت و توجه به فقرا و مستمندان، اقدامات شایسته و قابل تقدیری است.
در ابتدای این دیدار، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: ایجاد معاونت امداد مستضعفان، آغاز عملیات اجرایی زائرشهر، برنامه ریزی برای ساخت مسکن برای محرومان و آغاز به کار نمایندگی های آستان قدس رضوی در استان ها برای توسعه خدمت به اقشار محروم از اهم اقداماتی به حساب می آید که تاکنون صورت گرفته است.
سید مرتضی بختیاری با اشاره به مفاد حکم مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی گفت: همه همکاران و بدنه کارکنان این مجموعه معنوی مصمم هستند تا برای اجرا و تحقق مطالبه ها و منویات مقام معظم رهبری مجاهدانه تلاش نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.