عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمن "حمایت مستشاری و انسانی" است تصریح کرد: بهتر است مقامات آمریکایی برای برون رفت از مشکلات خود، به فکر چاره ای اساسی باشند.

حمایت ایران از یمن "حمایت مستشاری و انسانی" است/ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن ادعای بی اساسی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، پایگاه العربیه گزارش داد که دولت آمریکا ایران را متهم کرد که تسلیحات موشکی را دراختیار نیروهای انصارالله یمن قرار می دهد که به ناوشکن‌های آمریکا در دریای یمن حمله کنند.
«جان مک کین» رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس سنا که از سوی پنتاگون مأموریت تحقیق درباره حمله موشکی به ناوشکن آمریکایی را به عهده گرفته مدعی شد که به احتمال زیاد موشک های شلیک شده را ایران در اختیار نیروهای یمنی قرار داده است.
دولت آمریکا در حالی نیروهای انقلابی یمن و دولت ایران را به حمله موشکی به ناوشکن آمریکا متهم می کند که پیش از این  ارتش یمن و نیروهای انقلابی انصارلله هرگونه حمله موشکی را به ناوشکن آمریکایی رد کرده و آن را توطئه‌ آمریکا برای لشکر کشی بیشتر به یمن و مقابله با نیروهای انقلابی این کشور می دانند.

حمایت ایران از یمن "حمایت مستشاری و انسانی" است

در همین رابطه علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه اصولا ادعای ارسال سلاح از سوی جمهوری اسلامی ایران به یمن ادعای بی اساسی است اظهار کرد: این ادعا مدام از سوی عربستان سعودی و آمریکا مطرح می شود و البته پاسخ متناسب برای این ادعاها از سوی مقامات ما نیز داده شده است.
وی افزود: با توجه به شرایط منطقه و تشدید جنایت های آل سعود در یمن، شاهد هستیم که آمریکایی ها با طرح چنین موضوعاتی به سمت فرافکنی حرکت می کنند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمن "حمایت مستشاری و انسانی" است تصریح کرد: بهتر است مقامات آمریکایی برای برون رفت از مشکلات خود، به فکر چاره ای اساسی باشند.
رحیمی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اقدامات جنگی آمریکا در سوریه گفت: هنوز که هنوز است نه آمریکایی ها و نه تروریست های تکفیری در خصوص نقض آتش بسی که از سوی آنها در سوریه رخ داد، پاسخگو نبوده اند.
‌وی خاطرنشان کرد: هرچند که آمریکایی ها، روس ها را به نقض آتش بس در سوریه متهم کردند اما مدارک زیادی دال بر نقض آتش بس از سوی آمریکایی ها دیده می شود و نشست لوزان در این زمینه موضوع را تا حد زیادی روشن خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.