سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: موج جدیدی از آرای محاکم حقوقی آمریکا برای تصرف اموال ایرانیان در این کشور شروع شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمیزان، حسین نقوی حسین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز مجلس گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده ها و ستانده های این حقوق بر اساس پیگیری ها، برنامه ها و احکام صادر شده در محاکم بین المللی را قرائت کرد.
وی افزود: در تاریخ ۲۹/۴/۱۳۹۵ هیئت رئیسه، با تقاضای ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور آمریکا موافقت کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: این تقاضا در جلسه روز یکشنبه مورخ ۴/۷/۱۳۹۵ در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و طلائی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه روز سه شنبه ۶/۷/۹۵ به اتفاق آرا به تصویب رسید.
وی افزود: این تحقیق و تفحص در شرایط فعلی اهمیت دارد و مربوط به گروه و جریان خاصی نمی شود.
نقوی حسینی با اشاره به اینکه موج جدیدی از آرای حکام حقوقی آمریکا بر ای تصرف اموال ایرانیان شروع شده است و هر روز بخشی از اموال مردم ایران به مانند ۲ میلیارد دلار به غارت برده می شود، تاکید کرد: هدف ما از این تحقیق و تفحص این است که ارزیابی داشته باشیم که برای دفاع از حقوق ملت ایران چه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بیش  از ۲ هزار سفر در راستای این موضوع از سوی دولتهای مختلف در کشورمان صورت گرفته است، اظهار کرد: می خواهیم بدانیم چطور می توانیم به دولت کمک کنیم لذا انشاءالله همکاران به این گزارش رأی کامل می دهند تا ما بتوانیم از حقوق ملت با همراهی دولت در محاکم دفاع کنیم.
نقوی  حسینی در پایان خاطر نشان کرد: بررسی عملکرد دفتر حقوقی ریاست جمهوری و سایر دستگاه ها و اینکه چه احکامی دراین راستا تصویب شده است از محورهای این گزارش است.
به گزارش میزان، در رای گیری امروز مجلس این طرح در مجموع ۲۴۹ رای با ۱۸۲ رای موافق ۱۱ رای مخالف ۶ رای ممتنع تصویب شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.