قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی:این جشنواره در بخشهای قصه گویی، مقاله نویسی ، داستان نویسی رضوی و برنامه های جنبی برگزار می شود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری بخش استانی نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی، در چهار محال و بختیاری خبر داد.

فرزاد رحیمی با اشاره به اینکه قصه ها می تواند از نظر تربیت اجتماعی، عاطفی و اخلاقی نیز موثر واقع شوند و بسیاری از مقررات، هنجارهای اجتماعی و دستورالعمل های زندگی را منتقل کنند. چگونگی روبرو شدن با مشکل ها، حل آن ها و بسیاری از الگوهای رفتاری در گروه ها و طبقه های مختلف اجتماعی و سنی در داستان ها بیان می شود توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان واسطه تربیتی قصه گویی را از اهداف جزیی این جشنواره عنوان کرد.  

رحیمی ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری استان، ایجاد زمینه لازم برای ارتقای­ دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه­گویان آزاد و کانونی، کارشناسان و اساتید حوزه­ی قصه و قصه­ گویی، ترویج و­ نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی – اسلامی در­کودکان و نوجوانان به واسطه­ ی قصه­ گویی را از جمله اهداف کلی این جشنواره دانست.

وی افزود: این جشنواره در بخشهای قصه­ گویی، مقاله نویسی (سمینار قص ه­گویی)، داستان نویسی رضوی و برنامه­ های جنبی برگزار می شود.

مدیر کل کانون با تاکید بر ترویج فرهنگ قصه گویی شرکت مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، سیارروستایی،شهری و پستی کانون، کلیه‌ی ­علاقمندان به قصه­ گویی­ اعم از کارکنان ستادی کانون و بخش آزاد ( معلمان، دانشجویان، اولیای تربیتی و...) را آزاد دانست و افزود در بخش ویژه: قصه‌گویی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها ، قصه‌گویی نوجوانان 14 تا 17 سال ، قصه‌گویی مربیان فراگیر نیز مورد داوری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: نقل قصه ­هایی با محور موضوعی زندگی به سبک ایرانی - اسلامی، موضوع آزاد با درون مایه ­آموزشی، قصه‌هایی با محورموضوعی رضوی را از جمله محورهای موضوعی جشنواره عنوان کرد.

شایان ذکر است، مرحله ی استانی این جشنواره از 3 الی 5 آبان ماه در محل سالن سینمای اداره کل کانون واقع در میدان ابو ریحان شهرکرد اجرا و مرحله بین المللی آن در روزهای  27 تا 30 بهمن ماه 1395 برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.