قدس آنلاین- بجنورد- نادیا یزدانی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدا مظهر اقتدار ملی و شکوه و عظمت انقلاب اسلامی وعامل اصلی و تعیین کننده اقتدار ملی هستند.

شهدا مظهر عظمت و اقتدار ملی هستند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در آیین اختتامیه کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی اظهار داشت: شهدای هر استان کشور ویژگی های خاصی دارند و شهیدان خراسان شمالی از غیرت . جوتنمردی بالایی برخوردار بودند که باعث شد حماسه های بزرگ آفریده شود که آثار آنها امروزه هم در کشور و هم در منطقه دیده می شود.

وی محور اصلی انقلاب اسلامی استقامت و پایداری و نه گفتن و مخالفت با نظام سلطه است و این محور و شعار اصلی ما در جنبه سلبی است

وی با اشاره به دستاوردهای شهدا برای انقلاب اسلامی گفت: امنیت یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است به طوری که به رغم عدم ناامنی های موجود در منطقه، ایران اسلامی از امنیت پایدار و بسیار خوبی برخوردار است.

سردار جعفری اظهار داشت: اگر جامعه ای امنیت نداشته باشد هیچ گونه حرکت و پیشرفتی نخواهد داشت و امنیت به عنوان یکی از شروط پیشرفت، رشد و توسعه هر جامعه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی نیز امنیت خود را مدیون خون شهدا است چراکه امروز مناطق جنوب شرق کشور و استانهایی مانند سیستان و بلوچستان و کردستان همانند سایر استانها در امنیت کامل هستند.

سردارجعفری یکی از برنامه های دشمنان را ایجاد ناامنی در کشورعنوان کرد و گفت: جوانان غیور و با ایمان ایران اسلامی از همان روز اول انقلاب با همه وجود و با گذشتن از جان خود در میدان مبارزه حضور پیدا کردند و این ایستادگی ها ادامه دارد

وی خاطر نشان کرد:ملت ایران در صورت ایجاد نا امنی و شرارت و دست درازی به میدان می آید و تا حق خودش را نگیرد دست بردار نیست.

وی با اشاره به اینکه از دهه 80 آمریکایی ها به دنبال برنامه ریزی برا یحمله به ایران بودند گفت: آمریکا که از تحریم و اقدامات این چنینی به نتیجه نرسیده بود تصمیم به حمله نظامی علیه ایران گرفت و حادثه ساختگی 11 سپتامبر را به وجود آورد تا به این بهانه به منطقه بیاید و ابتدا به افغانستان و عراق حمله کرد تا حضورش را در اطراف ایران تکمیل کند.

سردار جعفری افزود: آمریکایی‌ها تا آن زمان در کشورهای افغانستان و عراق پایگاه نظامی نداشتند و در مقابل در همه کشورهای منطقه حضور گسترده یا محدود نظامی داشتند. از سال 80 تا 86 آمریکایی‌ها به دنبال حمله نظامی به ایران بودند که نیروهای نظامی ما نیز در این مدت در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چرا آمریکایی‌ها با این قدرت نظامی و تسلیحاتی جرأت حمله به ایران را پیدا نکردند، یادآور شد: همیشه تابلوی دفاع مقدس در ذهن آمریکایی‌ها بوده و درسی که دفاع مقدس به آنها داده باعث شده تا بدانند که در صورت حمله هیچ افق روشنی برای شروع جنگ ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.