نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی با حضور حمید قبادی، علی مرادخانی و نصرالله پژمان‌فر در تالار وحدت برگزار شد.

تالار وحدت میزبان نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی با حضور حمید قبادی مدیر کارگروه مد و لباس،  علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد، نصرالله پژمان‌فر رئیس و اعضای هیأت رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و انجمن طراحان و تولید کنندگان در تالار وحدت برگزار شد.
 
قبادی در ابتدا گفت: انتقال مفاهیم ارزشمند برای تک تکمون وظیفه است و همانگونه که می‌توانیم از یک تصویر برداشت‌های گوناگونی داشته باشیم در خصوص لباس هم می‌توانیم به این مفاهیم برسیم و این تکنیک را در خدمت این مفاهیم قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از طراحانی که به نوعی می‌خواستند ادای دینی در این مسیر داشته باشند و ما را در این راه همراهی کردند.

نصرالله پژمان‌فر رئیس و اعضای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص این نمایشگاه اظهار داشت: در مصنوعات انسان هیچ چیز به اندازه لباس نمیتواند گویای مفاهیم و انتقال معنا باشد و همچنین رنگ‌آمیزی آن هم بخش دیگری از این ارزش است.

وی گفت: لباس مایه پوشش انسان است و برکات بسیاری دارد. این نمایشگاه به خوبی توانسته فرهنگ عاشورایی را زنده نگه دارد و امیدواریم بتواند معنای عاشورایی را به بهترین نحو ارائه دهد. این حرکت بسیار خوب و قابل دفاع قطعا می‌تواند مسایل و فرهنگ عاشورایی را عمیق‌تر به تصویر بکشد و آن را زنده نگه دارد.
 
علی مرادخانی معاون هنری در ادامه تصریح کرد: تشکر می‌کنم از دوستانی که زحمت کار های متفاوت را به خودشان می‌دهند و همچنین از پژمان فر که همیشه یاور خوبی در عرصه های مختلف بوده و هستند، سپاسگذارم. این اتفاق علاوه بر دولت اصناف هم حضور دارند که این خود جای خوشحالی دارد که همه دست به دست هم دادند تا فرهنگ عاشورایی را زنده نگه دارند و این لباس است که فرهنگ و آیین هر شهر و کشور را به مخاطب منتقل می کند و این مسیر تازه‌ای که این نمایشگاه در پیش گرفته به شدت ارزشمند است. در حوزه لباس آنچه را که باید فعالیت نکردیم و باید جشنواره های مختلف را هم بتوانیم پوشش و به جهان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: یک شهروند ایتالیایی لباس‌هایی با نقش و نگار هایی از ادبیات کشورمان خریداری کرده بود تا برای کشور خودش ببرد که اینها می‌تواند برای فعالان این عرصه موفقیت و البته دلگرمی برای ترویج این هنر باشد. اگر بتوانیم خوب کار کنیم به طور حتم می‌توانیم در بخش تولید آن موفق باشیم و نظر مردم را به پوشش این گونه لباس‌ها جلب کنیم و آن را نمادینه کنیم.
 
در پایان هم از لباس های عاشورایی رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.