وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه 10 ساله کشور ظرفیت تولید سالانه فولاد باید به 50 میلیون تن برسد که با راه اندازی فولاد کاوه جنوب کیش، اکنون به 21 میلیون تن در سال رسیده است.

ظرفیت تولید فولاد کشور به 21 میلیون تن درسال رسید

به گزارش ایرنا ، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در آیین بهره برداری از شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بندرعباس افزود: سیاست های مختلف در این زمینه دنبال می شود و به دنبال هماهنگ ساختن زنجیره فولاد کشور هستیم.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای صادر نکردن مواد خام به خارج از کشور ادامه داد: در گذشته تا ۲۰ میلیون تن سنگ آهن خام هم صادر می شد که اکنون این روند رو به کاهش است.
وی با اشاره به راه اندازی ۳۹ طرح فولادی در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید، اظهارکرد: زنجیره فولاد کنسانتره در اولویت قرار گرفته و امروز سنگ آهن مازاد به صورت کنسانتره صادر می شود و این امر موجب افزایش ۱۴ میلیون تن به ظرفیت کنسانتره، ۲ میلیون تن به ظرفیت گنداله، چهار میلیون و۵۰۰ هزار تن به ظرفیت آهن اسفنجی و ۲ میلیون و۷۰۰ هزار تن به ظرفیت شمش شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرد ۱۹ طرح دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد، در آینده به بهره برداری برسد.
نعمت زاده بیان کرد: اکنون به سمت ارزش افزوده بیشتر، محصول های نهایی تر و استفاده از محصول های فولادی در صنایع مختلف کشور حرکت می کنیم که به ترتیب در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: سیاست براین است تا مرحله گندله سازی در نزدیک معادن اجرا و سپس به مناطقی منتقل شود که از لحاظ سرزمینی و صادرات نقش بهتر و اقتصادی تر ایفا کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه صادرات فولاد که در این دولت آغاز شده، امید می رود امسال از زیر یک میلیون تن به ۶ میلیون تن برسیم و عملکرد ۶ ماهه صنایع کشور، صادرات نزدیک به سه میلیون تن را نشان می دهد.
وی افزود: البته صنعت فولاد در ۲ سال گذشته با مشکلات مختلف روبه رو شد به گونه ای که بسیاری از کشورها نتوانستند به تولید خود ادامه دهند.
نعمت زاده اضافه کرد: برنامه ریزی شده که به ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان برسیم و اکنون در گندله سازی حدود ۲ و نیم میلیون تن طرح داریم که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مرحله نخست پروژه فولادسازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد به بهره برداری رسید که برای اجرای این طرح در این مرحله در مجموع ۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
بازدید از سایت پالایشگاه و بهره برداری از طرح واحد تقطیر مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس و اتاق توجیه، بازدید از سکوی تکمیل شده مرحله « ۱۷بی» پارس جنوبی با هزینه ۱۴۳ میلیون دلار در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران و بازدید و تحویل دهی شناور اقیانوس پیمای کانتینربر ایران - کاشان با هزینه ۳۵ میلیون یورو از برنامه های سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهوری به بندرعباس است.
همچنین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشکیل می شود که در این نشست گزارشی از اقدام های صورت گرفته در این راستا ارائه خواهد شد.
در این سفر یک روزه، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، کرباسچیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، زنگنه وزیر نفت، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.