برخی منابع خبری از احتمال حضور مجدد حسین شیخ الاسلام به عنوان سفیر ایران در سوریه خبر می دهند.

احتمال حضور شیخ‌الاسلام در دمشق قوت گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "در حالی‌ که اواخر مهرماه مدت ماموریت شیبانی در دمشق به پایان می‌رسد و او راهی تهران خواهد شد ولی هنوز نامی از جانشین وی از سوی مقامات وزارت خارجه و رسانه‌ها ذکر نشده است." این خبری بود که رسانه ها طی روزهای گذشته و در پی برگزاری مراسم تقدیر از محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق منتشر کردند.

محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در دوران سخت جنگ و بحران تروریسم در سوریه است که تا چند روز دیگر مدت ماموریت پنج ساله‌اش به پایان می رسد و بنا بر شواهد و قرائن موجود و با توجه به اینکه چند مراسم تقدیر و تشکر از وی در دمشق برگزار شده است، قرار هم نیست که مدت ماموریت وی در سوریه تمدید شود.

پنجشنبه شب گذشته پس از پایان عزاداری دهه نخست محرم، در آیینی با حضور آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه، از خدمات محمد رضا رئوف شیبانی تقدیر شده بود و بعد از آن هم شیبانی به دیدار بشار اسد رفته و در مراسم خداحافظی خود با حضور ریاست جمهوری سوریه نیز شرکت کرده بود.

در این حین اما رسانه‌ها از حضور افراد متفاوتی در سفارت مهم و استراتژیک ایران در دمشق خبر می‌دهند، اخباری که بعضا ضد و نقیض هم به نظر می رسد.

در میان اسامی دیپلمات‌هایی که این روزها نامشان برای تصدی سفارت ایران مطرح می شود، نام افرادی از جمله حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان مشاور رئیس مجلس به چشم می خورد.

در این میان به نظر می‌رسد حسین شیخ‌الاسلام که تجربه چندین سال حضور در جایگاه سفیری ایران در دمشق را دارد از جدی‌ترین گزینه های تصدی این سمت باشد، هرچند که دقایقی پیش این دیپلمات کهنه‌کار در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» از احتمال حضور خود در دمشق ابراز بی اطلاعی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.