قدس آنلاین- بیرجند: رئیس امور استانها و کارگروه معنوی ستاد اربعین گفت: زائران عاشق کربلای امام حسین(ع) برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین باید در سایت سماح ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام در این سایت زمان خروج زائر اعلام می‌شود و در بازده زمانی که اعلام شده است از مرز خارج می‌شوند.

اعزام زائران به مراسم اربعین فقط با ثبت نام درسایت سماح امکان پذیر خواهد بود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرمسعود حاجی‌ابراهیمی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین یک سری امکانات مطلوب در تمامی حوزه‌ها انجام شده و در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برای سفر به کربلا در مراسم پیاده‌روی اربعین باید ارائه شود افزود: هر چه بتوانیم ساماندهی را بیشتر کنیم، آسیبها کمتر خواهد شد و موضوع مرز نیز باید جدی گرفته شود.

رئیس امور استانها و کارگروه معنوی ستاد اربعین گفت: به همه زائران عاشق کربلای امام حسین(ع) اعلام شده است که برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین باید در سایت سماح ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام در این سایت زمان خروج زائر اعلام می‌شود و در بازده زمانی که اعلام شده است از مرز خارج می‌شوند.

حاجی‌ابراهیمی افزود: طبیعی است که در مراسم اربعین ازدحام جمعیت زیاد باشد اما با توجه به ظرفیتهای خروجی مباحث مختلفی از جمله  نقل و انتقال زائران برای برگشت باید مدنظر باشد زیرا جمعیت عظیم شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی برای اینکه بخواهند همه باهم از مرز خارج شوند، امکان ندارد و با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه تصور مردم این است که همین که وارد کشور عراق می‌شوند همه چیز پای کشور عراق است اظهار داشت: به عنوان زائر باید حتماً وسایل شخصی به همراه داشته باشیم و تا می‌توانیم از وسایل سبک استفاده کنیم و برای شرکت در مراسم اربعین تشویق می‌کنیم بانوان، کودکان، افراد سالمند مراجعه نکنند.

رئیس امور استانها و کارگروه معنوی اربعین گفت: با وجود جمعیت زیاد در روز اربعین مشکلات در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت وجود دارد و در سال گذشته نیز آیت‌الله سیستانی اعلام کردند اربیعین تنها همان روز نیست، بلکه در بازده زمانی 10 روز است و در این مدت زائران می‌توانند برای زیارت از مرز خارج شوند.

حاجی‌ابراهیمی افزود: باید توجه کنیم در مراسم اربعین زائران از اینکه بخواهند خود را به بارگاه امام حسین(ع) و دیگر امامان بچسپانند، وجود ندارد و از همان دور هم می‌توانند سلام بدهند زیرا ازدحام جمعیت در آن ایام در کربلا بسیار زیاد است و تشویق می‌کنیم خانمهای مجرد هم از سفر کردن تنهایی در مراسم اربعین به شدت خودداری کنند و اگر تمایل به حضور در مراسم دارند به همراه خانواده و دیگران باشد.

وی اظهار داشت: کمیته فرهنگی، آموزشی مسئولیت‌های فرهنگی و آموزشی در راستای بهره‌مندی هر چه بیشتر زائران این حرکت عظیم معنوی در داخل کشور و در کشور عراق را مدیریت می‌کند.

رئیس امور استانها و کارگروه معنوی ستاد اربعین گفت: پس از واگذاری برنامه‌های ستاد اربعین به وزارت کشور، 14 کمیته برای برنامه‌ریزی و پیگیری امور در این وزارتخانه تشکیل شده است.

حاجی‌ابراهیمی با بیان اینکه طرح یاروان معنوی امسال اجرا می‌شود افزود: این طرح برای هدف‌گذاری دقیق در حوزه آموزش زائران و اطلاع رسانی فرهنگی به زائران حسینی اجرا می‌شود که طلاب و مبلغان دینی از مبدأ با زائران پیاده حسینی همراه می‌شوند و تاکنون در مرحله نخست این طرح 50 هزار روحانی آموزش آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حزوه فرهنگی باید کمک شود تا زائران از شور به شعور حسینی برسند اظهار داشت: بسته‌های فرهنگی در حوزه احکام، ره پویه سفر، آداب و اخلاق، معارف، بایدها و نبایدهای سفر تولید شده است و این محصولات تولید شده آسیب شناسی گذشته و نیاز سنجی آینده در آن وجود دارد.

رئیس امور استانها و کارگروه معنوی ستاد اربعین  با بیان اینکه امسال سخنرانان و مداحان کشوری برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی دعوت شده‌اند گفت: موکبهای خدماتی  نیز باید دارای پیوست فرهنگی باشد و محل استقرار راویان اربعین در موکبهای فرهنگی است.

حاجی‌ابراهیمی افزود: در تلاش هستیم زائران را از فضای ظاهری پیاده‌روی اربعین به فضای تفکری برگردانیم و امسال نیز یک هزار مبلغ جریان فرهنگی اربعین را به صورت همه جانبه پوشش می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.