خط قرمز: سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: پلیس فتا این استان اعضای یک تیم هکر کشور را شناسایی و دستگیر کرد.

سرقت اطلاعات 4200 کارت بانکی با ساخت 20سایت جعلی

چند ماه گذشته شخصی با مراجعه به پلیس فتا استان اعلام کرد که مبلغ هفت میلیون و 600 هزار ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش برداشت شده است.

بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را آغاز کردند و در تحقیقات تخصصی انجام شده از فعالیت‌های بانکی این فرد مشخص شد که مدتی قبل پیامکی با عنوان برنده شدن شمش طلا در قرعه کشی یکی از اپراتورهای همراه کشور به شاکی ارسال شده است.با مراجعه این فرد به سایت اینترنتی، از شاکی درخواست مبلغی برای واریز به حساب اپراتور و تکمیل اطلاعات برای دریافت جایزه شده بود.

پس از گذشت چند هفته از این موضوع، نه تنها برای شاکی جایزه‌ای ارسال نمی‌شود بلکه مبلغی نیز از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز برداشت شده بود.

در بررسی‌های تخصصی که از سوی کارشناسان پلیس فتا صورت گرفت، مشخص شد سایتی که به عنوان سایت قرعه کشی اپراتورهای تلفن همراه راه‌اندازی شده و شاکی به آن مراجعه کرده توسط افرادی سودجو طراحی شده و جعلی است.

با ادامه روند تحقیقات فنی، کارشناسان پلیس فتا 20 سایت جعلی با این روش فعالیت را شناسایی کردند و در نهایت سرکرده باند جعل سایت‌های اینترنتی که هکری سابقه دار بود شناسایی و چهار نفر عضو این باند با هماهنگی مقام قضایی در استان‌های البرز و تهران دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان مرکزی منتقل شدند.

در بازجویی‌های صورت گرفته از متهمان مشخص شد اعضای این باند از آبان ماه سال گذشته اقدام به طراحی و راه‌اندازی 20 سایت جعلی بانکی کرده بودند.

اعضای این باند در مدت فعالیت خود موفق به سرقت اطلاعات حساب 4200 کاربر در سطح کشور شده بودند و در حدود یک سال گذشته از شماری از این کاربران مبلغ 100 میلیون تومان به صورت غیرمجاز برداشت کرده بودند.بازجویی از متهمان و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.تمام افرادی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند با شماره تلفن 0862184068 پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.