قدس آنلاین: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: خرید کالای ایرانی به‌ منزله ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و رفاه عمومی خانوارها است.

خرید کالای ایرانی رشد اشتغال، رونق اقتصادی و رفاه عمومی خانوارها را به همراه دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد شریعتمداری در حاشیه بازدید از نمایشگاه خانواده ایرانی، خانه ایرانی، تولید ایرانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خوشبختانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان‌ رضوی با فعالیت‌های استاندار حراسان رضوی شتاب بیشتری به خود گرفته و در حال رسیدن به نتایج مطلوبی است.

وی افزود: قطعاً با برپایی نمایشگاه‌هایی نظیر خانواده ایرانی، خانه ایرانی، تولید ایرانی که صرفاً کالاهای ایرانی ارائه می‌کنند، تشویق و دعوت مردم برای حضور در این نمایشگاه‌‎ها و ایجاد یک رقابت بین تولیدکننده‌ها، می‌توانیم در تقویت اقتصاد ملی ایران بیش از پیش بکوشیم.

شریعتمداری تصریح کرد: یکی از راه‌های نیل به اهداف مدنظر در حوزه اقتصادی تشکیل چنین نمایشگاه‌هایی است وامیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی با کالاهای ایرانی در سایر استان‌های کشور باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور عنوان کرد: تنوع محصولات ارائه شده در این نمایشگاه نشان‌دهنده قوت تولیدات ایرانی است، خرید کالای ایرانی به‌منزله ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی بیشتر و رفاه عمومی خانوارها است و برعکس خرید کالای خارجی تقویت بازارهای خارجی و ایجاد اشتغال در بیرون از مرزها است، اگر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین مردم گسترش باید، تولیدات ایرانی رفته رفته توانایی رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را پیدا می‌کنند.

شریعتمداری اظهار داشت: اگر مردم به مصرف کالای داخلی باور داشته باشند و تبلیغ‌کننده کالای ایرانی باشند، زمینه‌های صادرات محصولات ملی نیز فراهم می‌شود و می‌توانیم به اقتصادی مقاوم برسیم که درون‌زا است.

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با استفاده از تکنولوژی‌های بومی و برتر، دانش بنیان بودن را در عرصه تولید داخلی گسترش دهیم تا یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.