یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا یک کشتی متجاوزان در نزدیکی سواحل المخاء در غرب استان "تعز" را هدف قرار داد.

ضرب شست انصار الله در انهدام ناو جنگی "سوئیفت" + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛   ارتش و انصار الله یمن بار دیگر توانست قدرت خود را در رزم دریایی به رخ ائتلاف رژیم سعودی (و به خصوص پادشاهی امارات و عربستان) بکشد.  
موشک های بالستیک ساحل به دریا نیروهای یمنی اخیرا توانست یکی دیگر از کشتی های ائتلاف سعودی را منهدم کند و ضربه سختی بر پیکره "ریاض-دوبی"  وارد آورد.  
***ناو جنگی اماراتی چگونه منهدم شد؟  
منابع نظامی و رسانه ای درباره نحوه انهدام کشتی اماراتی سوئیفت گزارش دادند که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا یک کشتی متجاوزان در نزدیکی سواحل المخاء در غرب استان "تعز" را هدف قرار داد.
 

ضرب شست انصار الله در انهدام ناوجنگی

پایگاه اینترنتی المسیره به نقل از یک منبع نظامی یمن گزارش داد، در حمله موشکی نیروهای یمنی یک فروند کشتی جنگی "سوئیفت" امارات در دریای سرخ در سواحل تعز در جنوب یمن هدف قرار گرفته است.
این کشتی جنگی که از نوع سوئیفت و متعلق به امارات است، در پی حمله موشکی ارتش یمن، منهدم شد. کشتی جنگی سوئیفت که از سرعت بالایی برخوردار است فعالیتهای گوناگونی از جمله نقل و انتقال نیروها و تجهیزات نظامی را انجام می‌دهد. از این کشتی که ساختِ آمریکا است، برای مین‌یابی و هدایت عملیات جنگی استفاده می‌شود.
البته پس از انهدام ناو جنگی سویفت اماراتی که در سواحل شهر بندری "المخا" هدف یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت؛ رسانه‌های اماراتی با دستپاچگی این خبر را گزارش دادند.
پایگاه خبری "پانوراما الشرق الاوسط"، مدعی شد که امارات ابتدا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که یکی از کشتی های نیروهای مسلح این کشور در باب المندب و در راه بازگشت از عدن دچار حادثه شده و هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.
اما بعد از انتشار اطلاعات دقیق این ناو جنگی و فیلم هدف قرار گرفتن آن به وسیله نیروهای ارتش یمن؛ ارتش امارات در بیانیه‌ جدیدی مدعی شد این کشتی غیرنظامی بوده و در حال حمل کمک‌های بشر دوستانه برای مردم یمن بوده است.
در جریان حمله به کشتی سوئیفت دهها تن از نظامیان اماراتی در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شده‌اند و خسارات سنگینی به تجهیزات جنگی آنها وارد آمده است.

ضرب شست انصار الله در انهدام ناوجنگی

ضرب شست انصار الله در انهدام ناوجنگی
**انصار الله ناو را منهدم کرد 

پس از انهدام کشتی جنگی "سوئیفت"، انصارالله در یک  بیانیه که در پایگاه اینترنتی‌اش منتشر شده است، اعلام کرد: "یک کشتی جنگی اماراتی هنگامی که  به ساحل مُخا (در دریای سرخ) نزدیک می‌شد، هدف حملات موشکی قرار گرفت. " 
جنبش مقاومت اسلامی یمن در این بیانیه افزود: "این (کشتی) به‌طور کامل منهدم شده است. "
گزارش ها نشان می دهد که یمنی ها در ۱۸ ماه اخیر دست کم ۱۰ ناو جنگی و شناور  سعودی ها را مورد هدف قرار داده اند که ارزش آن بالغ بر ۸ میلیارد دلار است.  
فروش نافرجام ناوهای جنگی طرحی از سوی آمریکاست که بر اساس آن آمریکایی ها با دلار سعودی و جنگ افزاری که هزینه آن را هم پادشاهی عربستان می پردازد در مقابل انصار الله بایستند.  
مقام رسمی آمریکایی تاکید کرد که پنتاگون به کنگره اطلاع داده است که قصد دارد چند فروند ناو جنگی لیتورال به‌ارزش تقریبی ۱۱.۲۵ میلیارد دلار به عربستان سعودی بفروشد. وزارت دفاع آمریکا سال گذشته نیز فروش ناوهای جنگی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و خصوصا عربستان سعودی را بر اساس "برنامه فروش‌های خارجی نظامی" به تصویب رساند.  
این مجوز به عربستان اجازه داد تا در خصوص قرارداد خرید ناوهای جنگی مذاکره کند مگر آنکه کنگره با تصویب قانونی مانع آن شود. در حقیقت آمریکا هم از فروش تسلیحات به کشورهای عربی در طول جنگ یمن سود سرشاری کسب کرده است.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.