۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 466199

 رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: ایجاد تغییر در کابینه دولت مطالبه مردم محسوب می شد که البته دولت در این زمینه دیر وارد عمل شد.

نظر عارف درباره تغییرات در کابینه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره تغییرات رخ داده در کابینه دولت و اینکه این رویه چقدر می تواند در توان دولت تاثیر گذارد اظهار کرد: ایجاد تغییر در کابینه از مطالبات مردم در طی ماههای اخیر بود و اگر چه یکی دو ماه دیر رخ داد اما دولت باید تلاش اهتمام خود را به خصوص در بحث اشتغال افزایش دهد.

وی افزود: مردم مطالباتی را از دولت داشتند و احساس عمومی این بود که دولت کابینه اش را تغییر دهد که در همین راستا نیز اقداماتی صورت گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره رویکرد مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی دولت در آینده تصریح کرد: بدون شک مجلس در این راستا با دولت تعامل خواهد داشت و امیدواریم فردای خوبی در این راستا مهیا شود.

عارف تصریح کرد: هنوز هم مطالباتی از سوی مردم وجود دارد که ما امیدواریم دولت در راستای حل آنها وارد عمل شود که امیدواریم این موضوع تحقق پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اینکه مجلس در راستای رای دادن به وزرای پیشنهادی دولت چه اقداماتی را انجام خواهد داد تصریح کرد: امیدوار هستم با تعاملی خوبی که میان دولت و مجلس در این زمینه وجود دارد فضای مطلوبی در این راستا ایجاد شود.

عارف در این باره آیا فراکسیون امید مجلس پیشنهادی را در مورد وزرا به دولت خواهد داد تصریح کرد: ما نباید در این راستا به دولت پیشنهادی دهیم بلکه با آنها تعامل خواهیم کرد و کمک می کنیم که وزرای شایسته و اهل فن انتخاب شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اینکه آیا تغییر وزرا می تواند در روند عملکرد دولت تاثیر گذار باشد گفت: به نظر بنده هر کسی که به عنوان وزیر در طی چند ماه آینده معرفی می شود نباید برای چند ماه بلکه باید برای ۵ سال آینده برنامه داشته باشد.

عارف درباره دیدار فراکسیون امید با رئیس جمهور اظهار کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر برگزاری این جلسه ضرورتی ندارد نیازی به پیگیری آن نیست وبه دلایلی همچون سفر رئیس جمهور این جلسات به تاخیر می افتد اما تعامل با دولت ادامه دارد.

وی درباره طرح استیضاح فانی خاطر نشان کرد: ما می توانستیم باتعامل با دولت این مسئله را حل کنیم اما برخی از دوستان ما طبق حق طبیعی شان در موضوع استیضاح تاکید داشتند لذا باید منتظر برگزاری جلسه استیضاح باشیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور نیاز به تحرک جدید در بخش اقتصادی ضروری است البته دولت تا به این لحظه رویکرد خوبی داشته است اما باید تحرک بیشتری اتخاذ کند.

عارف خاطر نشان کرد: در حال حاضر بحث اشتغال در کشورمان نگران کننده است وخانواده ها از این موضوع رنج می برند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه منتقدان دولت قبول پذیرش استعفای جنتی را از موضع ضعف دولت می دانند تاکید کرد: من این نگاه را قبول ندارم و اعتقاد دارم هر ترمیمی در کابینه صورت گیرد مثبت است و دولت در این راستا دیر اقدام کرد ولی تصمیم بسیار خوبی گرفت و از این بابت تشکر می کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.