قدس آنلاین:بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت : آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان در محدوده از جنگلهای در کش مهار شد.

آتش سوزی جنگلهای در کش خراسان شمالی  مهار شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، مهندس حسن وحید افزود: با انجام عملیات کنترل مهارو ایجاد آتش برهایی درطول مسیر، از پیشروی آتش درعرصه جلوگیری و برای خاموش کردن آن اقدامات لازم صورت گرفته است .

وی عنوان کرد: حریق در سطح 5/2هکتار از عرصه های منابع طبیعی با پوشش گیاهی گونه های مرتعی  وجنگلی حادث شده است.

وی گفت: عملیات اطفاء حریق  ساعت 13 شروع و تاساعت30/16دقیقه با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مانه و سملقان و نیروهای مردمی  مهار و اطفاء شد.

وحید با اشاره به فصل بحرانی حریق اظهار داشت: فصل بحرانی حریق به فصلی گفته می شود که در آن فصل بیشترین آتش سوزی اتفاق می افتد که این درخراسان شمالی در فصل تابستان و پاییز به دلیل خشک شدن برگ درختان و علوفه ها و وزش بادهای گرم و حتی عوامل انسانی خطر شعله ور شدن حریق در عرصه های منابع طبیعی بیشتر از سایر فصلهاست.

وحید گفت : اکنون 300 نفر به عنوان همیاران محافظ طبیعت با یگان حفاظت منابع طبیعی استان در ارتباط هستند که مسایلی از قبیل تصرف، تخریب و آتش سوزی و... این عرصه ها را به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش می دهند.

وی گفت : تاکنون هفت پاسگاه ویژه منابع طبیعی وآبخیزداری در سطح ادارات تابعه استان خراسان شمالی راه اندازی شده است.                                                                                                                          
وی گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالیرا  دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار عنوان کرد و افزود: از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.