قدس آنلاین: مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون نسبت به سال قبل مربوط به استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان است.

خراسان رضوی بیشترین میزان رشد اهدای خون در سطح کشور را داشته است
حمیدرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در مجموع در شهر مشهد 2156 مراجعه کننده و از این تعداد 1554 نفر موفق به اهدای خون گردیدند. که به ترتیب 16 درصد رشد مراجعه کننده و 15 درصد رشد اهداکنندگان را نسبت به سال قبل در شهر مشهد مقدس شاهد بودیم.
وی افزود: همچنین در استان 2930 مراجعه کننده و از این تعداد 2220 نفر موفق به اهدای خون شدند. که به ترتیب 20 درصد رشد مراجعه کننده و 21 درصد رشد اهداکننده را در سطح استان شاهد بودیم.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: 44421 نفر در شب تاسوعا و روز تاسوعا و روز عاشورا جهت اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد 36328 نفر در کشور خون اهدا کردند.
اسلامی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رشد اهدای خون نسبت به سال قبل مربوط به استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان است و درصد مراجعین مستمر 46 درصد بوده است که 94 درصد آقایان و 6 درصد بانوان بوده است.
وی افزود: در کل کشور در شب تاسوعا، روز تاسوعا و روز عاشورا 1899نفر از بانوان اهدای خون داشته اند که نسبت به سال گذشته 7 / 7 درصد رشد داشته است و بیشترین میزان رشد اهدای خون بانوان نسبت به سال گذشته مربوط به استان گیلان بوده است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: مردم ایران نذر خون را به عنوان یک فرهنگ انسانی اسلامی پذیرفته و بیش از 8400 نفر در این طرح انسان دوستانه در مراکز اهدای خون سراسر کشور ثبت نام کردند که بیشترین میزان ثبت نام در استانهای اردبیل، مازندران و آذربایجان شرقی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.