قدس آنلاین: معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس جمهور گفت: وام‌های لازم برای تولید محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی به روستائیان ارائه می‌شود.

وام‌های تولید محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی به روستائیان ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،  سیدابوالفضل رضوی در گردهمایی بزرگ دهیاران نیشابور در محل اردوگاه فرهنگی تربیتی باغرود اظهار داشت: درآمد ناکافی و شغل نامناسب از مهمترین مشکلات مردم روستاها است.

وی افزود: با اجرای طرح مشارکت روستایی وضعیت روستاها بهتر می‌شود، بنابراین دهیاران نسبت به ایجاد صندوق‌های مشارکتی اقدام کنند و ما نیز وام‌های لازم برای تولید محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی ارائه می‌کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از سال 83 تاکنون جمعیت روستایی از 33 درصد به 28 درصد کل جمعیت کشور کاهش یافته است، عنوان کرد: به‌ منظور افزایش رفاه روستائیان و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه آنان با حمایت دولت طرح مشارکتی در مناطق محروم و روستایی اجرا می‌شود بنابراین باید از ظرفیت روستاها در جذب سرمایه‌گذاری و کاهش مهاجرت به شهر و همچنین توسعه گردشگری استان‌ها استفاده کرد.

رضوی داشتن روستای پایدار را زمینه رسیدن به شهر پایدار دانست و عنوان کرد: شهرها زائیده روستاها هستند بنابراین روستا واحد تولید محصولات غذایی، میراثی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از روستائیان با در نظرگرفتن وام‌های تک رقمی و تسهیلات ارزان برای واحدهای تولیدی روستایی توانسته‌ایم حمایت‌های ویژه‌ای از این قشر داشته باشیم بنابراین تسهیلات اشتغال تا سقف سه میلیارد تومان در قالب تعاونی‌های کارآفرینی روستایی با حضور سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در راستای توسعه و آبادانی روستاها گام‌های اساسی برداشته و بیشترین توجه را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روستاییان و عشایر و اقشار فرودست داشته ولی متاسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

رضوی با اشاره به اینکه باید برای توسعه روستاها از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان بهره گرفت، عنوان کرد: استفاده از منابع انسانی موجود ضروری است و می‌توان از علم و دانش نخبگان و دانشگاهیان برای توسعه و پیشرفت روستاها بهره گرفت.

وی با اشاره به ‌ضرورت توسعه در روستاها گفت: مردم باید به‌صورت مستمر و پایدار برای توسعه روستاها تلاش کنند و در دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی برای توسعه روستاهای کشور صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد، گفت: حضور مردم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی ضروری است و دولت به‌دنبال استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در حوزه روستایی و عشایری است و در این راستا برنامه‌های مختلفی را در نظر دارد.

رضوی با اعلام خبر ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی به طرح‌های اشتغالی با کارمزد پایین به روستائیان، ادامه داد: مردم باید در توسعه کشور مشارکت کنند و در این میان روستاها نقش کلیدی دارند زیرا بخشی از جمعیت کشوری روستایی است.

وی کارمزد این طرح‌ها را در مناطق روستایی سه درصد و در نقاط مرزی بدون کارمزد اعلام کرد و افزود: تعاونی‌های با مشارکت 25 خانوار با آورده ده میلیارد ریال ، 900 میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس جمهور اظهار داشت: تعاونی‌های 50 خانواری ده میلیارد ریال تسهیلات تعاونی یکصد خانواری 30 میلیارد ریال و تا 200 خانوار بدون سقف تسهیلات پرداخت می‌شود.

رضوی با اشاره به اینکه 28.6 درصد جمعیت کل کشور را جامعه روستایی و عشایری تشکیل می‎دهند و توسعه محلی از توسعه ملی بسیار مشکل‌تر است، تأکید کرد: یکی از دلایل نرسیدن به نرخ رشد اقتصادی در کشور توجه نکردن به روستاها است و باید پذیرفت که توسعه ملی وقتی رخ می‌دهد که از روستاها شروع شود.

وی از ارائه سه نوع تسهیلات به روستاها خبرداد و گفت: پرداخت تسهیلات مشارکت جمعی با کارمزد سه درصد، انفرادی با نرخ کارمزد هفت تا 12 درصد و تسهیلات خود اشتغالی به هر متقاضی تا سقف 200 میلیون ریال و کارمزد چهار درصد برای روستاها در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه توسعه محلی شروع خوب و پایداری برای توسعه منطقه‌ای است، اظهار کرد: متاسفانه پنج دهک فقیر کشور به اندازه صفر درصد از تسهیلات بانکی بهره‌مند هستند و این در حالی‌ است که 90 درصد وام‌های اخذ شده از بانک‌ها از آن دهک پولدار جامعه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.