رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با بیان اینکه پیشنهاد دادیم توافق های قبلی جایگزین قانون فعلی شود گفت: در ۷مورد اختلاف نظر داشتیم که مقرر شد این چند ماده را در جلسه ای مشترک با شرکای اجتماعی بررسی کنیم.

مجلس پذیرفت، قانون کار با نظر کارگران و کارفرمایان اصلاح شود

محمد عطاردیان در گفت وگو با  تسنیم، درباره جلسه کمیسیون اجتماعی و اصلاح لایحه قانون کار گفت: روز گذشته این جلسه با حضور تشکل های کارگری و کارفرمایی برگزار شد و نمایندگان کارگری معتقد بودند که این لایحه ظرفیت بررسی را ندارد و باید به دولت عودت داده شود.

وی ادامه داد: قانون کار در گذشته بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان مورد بررسی قرار گرفت و ۱۴ صورتجلسه با رضایت کارگران و کارفرمایان مورد اصلاح قرار گرفت، در ۷ زمینه اختلاف نظر بین کارگران وکارفرمایان وجود داشت که می بایست در جلسه ای دیگر مورد بررسی قرار می گرفت.

عطاردیان تأکید کرد: به کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد دادیم تا آن ۱۴ صورتجلسه قبلی که به صورت سه جانبه از اصلاح قانون کار تهیه شده بود را بررسی و در صورت صلاح دید جایگزین قانون فعلی کنند تا رضایت کارگران هم جلب شود و اختلاف نظر در ۷ ماده نیز در کمیسیون اجتماعی یا جلسه ای دیگر از شورای عالی کار مورد بررسی قرار گیرد.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران افزود: در مورد ۷ بخش که مورد اختلاف نظر بین کارگران و کارفرمایان بود هم می‌توان در شورای عالی کار یا کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گیری کرد. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد بررسی ۱۴صورتجلسه در کمیسیون را پذیرفت و قرار شد این موضوعات در جلسات آینده مورد بررسی قرار گیرد،  ۲۶ سال از زمان تصویب قانون کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام می گذرد و امروز باید بخشی از مواد متناسب با شرایط اصلاح شود.

وی تأکید کرد:کارفرمایان و کارگران شرکای اجتماعی دولت هستند، بنابراین دولت نباید بدون مشورت با این دو گروه کاری در زمینه اصلاح قانون کار انجام دهد و این قوانین باید با نظر دو گروه کارگری و کارفرمایی تنظیم و ابلاغ شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.