منابع مصری از تشدید عملیات‌های ارتش مصر برای تعقیب عناصر تروریستی در مناطق جنوب شیخ زوید و رفح واقع در شبه جزیره سینا خبر دادند.

تشدید عملیات‌های ارتش مصر در صحرای سینا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، استان شمال سینا امروز چهارشنبه شاهد ازسرگیری مجدد عملیات های امنیتی در مناطق جنوب شیخ زوید، رفح، شهر العریش و مناطق شرقی بئر العبد است.

یک منبع امنیتی در شمال سینا در این باره گفت که این عملیات ها صبح امروز چهارشنبه آغاز شد و هدف از آن تعقیب عناصر امنیتی است و به همین منظور مناطقی که شاهد عملیات امنیتی است به طور کامل بسته شد و علاوه بر آن نیروی هوایی مصر نیز در حال اجرای حملات هوایی در این مناطق است.

بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی طی ساعات گذشته موفق شدند 4 بمب دست ساز که افراد ناشناس در جاده غرب و جنوب العریش و جاده شیخ زوید کار گذاشته بودند، منفجر کنند و همچنین تلاش تروریست ها برای هدف قرار دادن 3 ایست امنیتی با استفاده از خمپاره در اطراف شهر شیخ زوید نیز خنثی شد.

ساکنان این مناطق همچنین گفتند که صدای انفجارها از جنوب العریش و جنوب شیخ زوید به گوش می رسد و نیروهای امنیتی در جاده ها مستقر شده اند و گذشته از آن بازرسی ایست های امنیتی در جاده العریش- القنطره، العریش – رفح و العریش در مرکز سینا تشدید شده است.

استان سینا محل فعالیت چند گروه تروریستی از جمله انصار بیت المقدس است که در نوامبر سال 2014 پس از بیعت با گروه تروریستی داعش به ولایت سینا تغییر نام داد.

پایگاه‌های نظامی، پلیسی و نیروهای امنیتی مصر در سینا نیز طی دو سال اخیر هدف حملاتی در شبه ‌جزیره سینا قرار گرفته‌اند که طی آن ده‌ها نفر از نیروهای ارتش و پلیس کشته شدند و گروه‌های افراطی مسئولیت این حمله را به‌ عهده گرفتند.
ارتش مصر از یکسال قبل با مشارکت پلیس، حملات امنیتی برای هدف قرار دادن صدها فرد مسلح در شمال سینا را آغاز کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.