عدم موضع‌گیری دولتمردان درخصوص استعفای وزرا را باید ضعف تیم اطلاع‌رسانی دولت دانست چرا که این امر مسبوق به سابقه است و در طول عمر دولت یازدهم بارها مشاهده شده است.

سونای استعفا در خواب زمستانی تیم اطلاع‌رسانی دولت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،  روز گذشته برخی رسانه‌ها از استعفای دو وزیر «ارشاد» و «ورزش و جوانان» خبر دادند. همچنین وزیر 4 کارته آموزش و روش را هم به دو وزیر مستعفی اضافه کردند تا عنوان «هتریک» برای این وضعیت استفاده کنند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار جمعی از نخبگان کشور بارهبر معظم انقلاب در غیاب فانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های وزیر آموزش و پرورش تلویحاً خاطرنشان کرد «آقای فانی روزهای آخر خدمت خود را سپری می‌کند». این درحالی است که علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی استعفای خود را تکذیب کرد .

در کنار این سخنان ضد و نقیض، موضوع استعفاء به دیگر وزارتخانه‌ها نیز کشانده شد و حوزه اقتصاد و صنعت هم به سونامی تغییر در کابینه یازدهم اضافه شدند. البته در کنار اخبار استعفای وزرا، بحث جایگزینی نیز به صدر اخبار نقل مکان کرد. این درحالی است که هیچ یک از اعضا و رسانه‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت و نهاد ریاست جمهوری بطور رسمی خبری از وقایع رخ داده در کابینه را اعلام نکردند و تنها از بیرون ناظر اتفاقات رخ داده بودند.

در ابتدا یک سایت خبری آن هم به نقل از یک منبع آگاه، از استعفای گودرزی، فانی و جنتی پرده برداشت ، سپس برخی رسانه‌های غیر دولتی نیز این خبر را منتشر کردند اما همچنان دولت در خواب اطلاع رسانی به سر می‌برد. پس از استعفای گودرزی و جنتی که امروز نیز در جلسه هیأت وزیران حضور نداشتند، هیچ خبری از این جلسه پیرامون استعفای این دو وزیر مخابره نشد.

یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت یازدهم پاسخگویی به مردم آن هم با شعار «دولت یازدهم؛ دولت پاسخگو» بود. اما دولت در عین عدم پایبندی به وعده‌اش و پاسخگویی به مردم، با خروار خروار اخبار غیر رسمی از استعفای وزرایش روبرو است که هر روز به تعداد آنان نیز افزوده می‌شود. گویی دولت دیگر پاسخگویی را لازم و شعار خود که باید بدان پایبند باشد، نمی داند و اینکه مردم نامحرم هستند و باید اخبار استعفا، درِگوشی بین آقایان بچرخد و هرکه خواست در این خصوص گمانه‌زنی کند.

دولتی که چند وقتی است با استعفای وزرای خود روزگار می‌گذراند، در کنار وعده پاسخگویی، وعده «دولت باثبات را نیز در ایام انتخابات سر داده بود اما توخالی بودن این شعار هم بر همگان اثبات شد، و اگر تغییراتی که بدان اشاره می شود، در دولت رخ دهد که هنوز دولت در این خصوص موضع رسمی اتخاذ نکرده، نشان از این دارد که از ابتدا هم قرار نبود ژنرال‌ها وارد شوند و ثباتی در کابینه وجود داشته باشد.

برخی معتقدند روحانی با تغییر در کابینه آن هم در آستانه انتخابات به دنبال ایجاد امید کاذب در مردم برای ترمیم چهره آسیب‌ دیده دولت یازدهم است تا بتواند کور سوی امیدی برای باقی ماندن در قدرت داشته باشد. البته این تغییرات در حوزه‌هایی صورت گرفت که مورد انتظار مردم نبود. با توجه به مشکلات عدیده در امر اقتصاد و اینکه مردم بهبود وضعیت اقتصادی را با روی کار آمدن دولت یازدهم آن هم با وعده‌های برجامی‌اش طلب می‌کردند، اما این تغییرات در دیگر حوزه‌ها رخ داد.

با این حال عدم موضع‌گیری دولتمردان درخصوص استعفای وزرا را باید ضعف تیم اطلاع‌رسانی دولت دانست چرا که این امر مسبوق به سابقه است و در طول عمر دولت یازدهم بارها مشاهده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.