قدس آنلاین: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جایگاه استاندارد ایران در سطح جهان ارتقا یافته است و نظارت در حوزه استاندارد را در همه حوزه‌ها داریم.

جایگاه استاندارد ایران در سطح جهان ارتقا یافته است

به گزارش قدس آنلاین، نیره پیروزبخت در همایش بزرگداشت روز ملی استاندارد در هتل ثامن مشهد اظهارداشت: وقتی موضوع مشهد 2017 به زبان آمد همه ما با جان و دل در جهت معرفی بزرگ این رویداد در شهر امام رضا(ع) در همه حوزه ها به ویژه استاندارد تلاش کنیم.

وی افزود: استاندارد به معنی معیار و اندازه بوده و تاثیر زیادی در کیفیت روزانه زندگی انسان دارد و محصولات باید دارای نشان استاندارد باشند.

پیروز بخت تصریح کرد: موضوع استاندارد امروز فراتر از بحث کالا و خدمت است و استاندارد مسئولیت اجتماعی سال‌ها پیش توسط سازمان جهانی استاندارد تدوین شد و به دنبال تدوین و اجرای این قانون در ایران هستیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: در تمام نظام‌های توسعه سه مولفه استاندارد سازی، بهینه سازی و مدیریت کیفیت مورد تاکید است و در این منحنی رویکرد استاندارد سازی کاملا مشخص است و در حالت روز دنیا هستیم و بسیاری از کشورها پیشرفت کردند و در حالت نوین هستند.

وی بیان کرد: زمانی در بحث استاندارد موفق هستیم که تعالی و اخلاق مداری را در کشور نهادینه کنیم و باید به این نقش بیش از گذشته بها داد تا در امر توسعه هم موفق باشیم و رعایت استاندارد زیر ساخت پیشرفت و توسعه است.

پیروز بخت با بیان این مطلب که 10 سازمان استاندارد در سطح جهان عضو سازمان استاندارد بین المللی هستند که یکی از آنها ایران است گفت: در یک دهه گذشته بارها تاییدات ایران را به تاخیر انداختند و پس از توافق برجام بهتر شد و با توافقات صورت گرفته اکنون ایده‌های ایران در 32 کشور دنیا قابل قبول است و در آبان ماه توافق نامه دوم را امضا می‌کنیم که تعداد آن به 70 کشور افزایش پیدا می‌کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه سال گذشته گواهینامه بین المللی استانداردها امضا شد و اکنون در بیش از 100 کشور قابل قبول است اظهار داشت: برای اولین بار در کشور  با مدیریت گروه خاور نزدیک، اجلاسیه استاندارد با حضور 18 کشور منطقه خاور نزدیک برگزار شد.

وی افزود: در بحث حلال مذاکرات و بررسی‌هایی از سال گذشته داشتیم تا در بازارهای جهانی رشد کنیم، 2500 میلیارد دلار سهم حلال در جهان است اما سهم ایران چقدر است؟ ایران در اسمیک کشورهای عضو شده و اکنون عضو هیئت مدیره و مجمع آن هستیم.

پیروز بخت خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید توجهی ویژه در بحث استاندارد کالاها و محصولات تولیدی خود داشته باشند و استاندارد گردشگری حلال در کشور توسط آیت الله هاشمی شاهرودی تدوین شده است و موضوع استاندارد در همه بخش‌ها از جمله ورزش مورد تاکید است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: جایگاه استاندارد ایران در سطح جهان ارتقا یافته است و نظارت در حوزه استاندارد را در همه حوزه‌ها داریم، زیرا معتقدیم که مهم‌ترین هدف در ارائه خدمت سلامت مردم است تا شاهد حادثه تلخی برای هموطنانمان نباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.