قدس آنلاین: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: متاسفانه امروز بازارها انسجام یافته و نظام‌مند نیستند و استاندارد می‌تواند کلید حل این مشکل باشد.

استاندارد کلید حل مشکل عدم انسجام و نظام‌مندی بازارها است

به گزارش قدس آنلاین، راضیه علیرضایی در همایش بزرگداشت روز ملی استاندارد که در هتل ثامن مشهد برگزار شد اظهار داشت: از 16 هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی کشور 763 میلیارد تومان آن سهم خراسان رضوی است که بخش عمده‌ای از آن محقق شده است.

وی افزود: بحث استاندارد ارتباط با بازار بین‌المللی باید مورد توجه باشد و در این رابطه نیازمند هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران با کشورهای دیگر هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: مجموعه‌های استاندارد نیازمند تعامل همکاری خوبی با کشورهای هدف هستند و به طور مثال بسیاری از لوازم براساس استاندارد تعریف شده‌ عادت‌هایی را به وجود می‌آورد و سبب ارتباط سازی با دیگر کشورها در بحث صادرات و واردات هستند.

علیرضایی خاطرنشان کرد: استانداردهای محصولات و تولیدات یکی از گرفتاری‌های موجود در بازار هدف است و باید براساس استانداردهای بین‌المللی حرکت کنیم تا صادرات کالاها و تولیدات داخلی رشد یابد.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز بازارها انسجام یافته و نظام‌مند نیستند و استاندارد می‌تواند کلید حل این مشکل باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.