قدس آنلاین: مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: بیش از ۹۰۰ کالا مشمول استاندارد اجباری است و کالاهایی که مشمول آن نیستند نیز کنترل می‌شود زیرا در جهت صیانت و سلامت مردم است.

بیش از ۹۰۰ کالا مشمول استاندارد اجباری است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جمیع در حاشیه همایش روز ملی استاندارد در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امشب در این مراسم از 23 واحد صنعتی خراسان رضوی که هیچ مشکل کیفی نداشتند و به همه لحاظ استانداردها را رعایت کردند تقدیر شد.

وی افزود: سال گذشته 26 هزار بازرسی انجام شد و با متخلفان طبق قانون برخورد شد و کالاهای غیر استاندارد جمع‌آوری شد.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: بیش از 900 کالا مشمول استاندارد اجباری است و کالاهایی که مشمول آن نیستند کنترل می‌شود زیرا در جهت صیانت و سلامت مردم است.

جمیع درباره مجازات جعل کنندگان علامت استاندارد، گفت: طبق قانون هرگونه اقدامی در بحث جعل استاندارد حبسی 3 ماهه تا 2 ساله دارد، زیرا فرد متخلف سبب سلب اعتماد مردم شده و به هیچ وجه نسبت به موضوع جعل استاندارد کوتاه نمی‌آئیم و به شدت برخورد می‌کنیم.

وی افزود: نمونه‌های جعل استاندارد در بسته‌بندی سویا، فیلتر هوای خودرو، رنگ زعفران و غیره بوده است که طبق قانون با متخلفان آن برخورد شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی به کدهای درج شده در زیر علامت استاندارد اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند جهت تأیید استاندارد اجباری کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد درج شده روی محصول را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال کنند تا از اعتبار آن مطمئن شوند؛ همچنین برای استانداردهای تشویقی هم یک عدد 9 رقمی به‌علاوه یک حرف فارسی مرتبط با نوع محصول درج شده است و اگر پاسخ پیامک عدم تأیید بود آن را به اداره‌کل استاندارد خراسان‌رضوی اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به این موضوع رسیدگی شود.

جمیع افزود: 2300 واحد پروانه استاندارد اجباری در استان فعال است و در بخش خدمات کم و کاستی‌هایی داشتیم که باید با درایت مسئولان برطرف شود.

جمیع در پاسخ به سوالی در رابطه با اعتراض مسئولان پارک آبی ایرانیان نسبت به عدم استاندارد بودن این مجموعه که در نشست خبری خود اعلام کرده بود، گفت: گواهی استاندارد برای تک تک محصولات اجباری بوده و برای کل مجموعه اجباری نیست و موضوع پارک آبی ایرانیان هم به همین شکل بوده که مشکلش برطرف شده است.

وی افزود: اگر جلو خلاف گرفته شود کشور بیشتر رشد می‌کند و مردم کالاهای دارای نشان استاندارد را خریداری می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.