قدس آنلاین: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: پرداخت تسهیلات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

رشد 9 درصدی پرداخت تسهیلات در خراسان رضوی

محمود منصوری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: 374 هزار میلیارد میزان تمام منابع بانک‌های عضو شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی بوده است که این میزان در پایان نیمه نخست امسال به 427 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: به عبارت دیگر میزان منابع بانک‌های خراسان رضوی در پایان نیمه نخست امسال نسبت به پایان سال گذشته 52 هزار و 321 میلیارد ریال معادل 14 درصد افزایش داشته و میزان مصارف بانک‌ها نیز 24 هزار و 887 میلیارد ریال معادل 9 درصد در پایان 6 ماهه نخست امسال نسبت به پایان سال گذشته افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی معوقات بانکی را یکی از مشکلات بزرگ در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: در پایان سال گذششته 12 هزار و 498 میلیارد ریال میزان معوقات بانکی در خراسان رضوی بوده که در 6 ماهه نخست امسال 2871 میلیارد ریال افزایش داشته است.

منصوری با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداخت شده در خراسان رضوی در نیمه نخست امسال 50 هزار و 924 میلیارد ریال بوده است،  تصریح کرد: بانک‌های صادرات، ملی و سپه در این حوزه رتبه‌های نخست تا سوم مرا به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: 20 درصد تسهیلات در بخش کشاورزی، 28 درصد در بخش صنعت، 8 درصد در بخش مسکن، 39 درصد در بخش بازرگانی و خدمات، 4 درصد در بخش قرض‌الحسنه و 1 درصد نیز برای صادرات اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.