قدس آنلاین: یک محقق حوزه و دانشگاه با اشاره به بیلبوردهایی که در ایام محرم توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد اکران شدند، بیان کرد: خواص بدانند؛ نمی توان از قضاوت تاریخ فرار کرد. این بیلبوردها تنها نمایانگر شخصیت تاریخی افراد بودند.

 خواص بدانند؛ نمی‌توان از قضاوت تاریخ فرار کرد

محمد رضایی تهرانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: بیلبوردهای اکران شده در عین کوتاه بودن جملات، تاثیر زیادی بر ببیننده داشتند؛چرا که واقعیت را صریح و روشن بیان می‌کردند.
وی با تاکید بر لزوم کارشناسی‌تر شدن تهیه، اجرا و اکران بیلبوردهای شهری، افزود: این همه نقد مثبت و منفی روی یک کار نشان می‌دهد؛کار ارزشمند بوده و دیده شده است. البته دربرخی از این بیلبوردها اشکالاتی بود که با رفع آن قطعا تاثیرگذاری آن‌ها بیشتر می‌شد.
این محقق حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اکران و اجرای این بیلبوردها قطعا تاثیر زیادی برای مردم دارد؛ انجام این نوع از اقدامات بسیار ارزشمند است. در ارتباطاتی که با مردم داشتم آنان نیز به این بیلبوردها علاقه و توجه نشان دادند و واکنش مثبتی به آنها داشتند.
رضایی تهرانی با اعلام اینکه انتقادات درخصوص این بیلبوردها را صحیح نمی دانم، عنوان کرد: اگر به دنبال بازسازی تاریخ اسلام می رویم باید لز هنرمندان کمک بگیریم، به همین دلیل چهرهای استفاده شده از این بیلبوردها مربوط به چهره‌های تاریخی افراد بوده است.
وی با بیان اینکه مردم یاد گرفته‌اند چهره‌های هنرمندان را شخصی نبینند؛ گفت: به عنوان مثال مردم در زمان دیدن عکس شمر به جای اینکه بازیگر آن را به خاطر بیاورند به شخصیت خود شمر توجه می کنند و او را به ذهن می آورند؛ نگاه اولیه مردم تاریخی است.
رضایی تهرانی با تاکید بر اینکه به دلیل نصب پارچه‌های عرضی که شامل سخنان امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدای مدافع حرم و.. بود فضای شهر برای اکران این بیلبوردها آماده شد، افزود: انجام این اقدامات در کنار هم موجی را در مشهد به راه انداخته است که تاثیرات خوبی در بر دارد.
وی انتخاب محتوای این اکران‌ها را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مسوولان می‌توانند این امکانات و ایده ها را به عنوان الگو به شهرهای دیگر ارسال کنند؛ شهر مشهد با انجام این اقدامات، شهری زنده در این ایام بود.
این محقق حوزه و دانشگاه با ابراز قدردانی از این اکران‌های شهری، تصریح کرد: در موضوعات مختلف می‌توانیم اینگونه عمل کنیم زیرا در حال حاضر مشکلات زیادی ار جمله بدحجابی داریم که برخی به علت نا آگاهی به این آسیب‌ها دچار می‌شوند؛ و این نحو اطلاع‌رسانی‌ها می‌توانند تاثیر زیادی برای آنان داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.