قدس آنلاین: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: سرانه کتابخوانیِ مردم مشهد در هر فصل با اجرای پویش مطالعاتی «همه با هم بخوانیم» یک دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

سرانه کتابخوانیِ مشهدی‌ها در هر فصل 1 دقیقه افزایش پیدا می‌کند

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اعلام اینکه تاکنون 2 دوره از این پویش مطالعاتی اجرا شده و دور سوم در حال اجرا است؛ گفت: هشت هزار نفر به این پویش مطالعاتی پیوستند که 2 هزار نفر آن مربوط به دور سوم برگزاری این پویش است. وی افزود: با توجه به میانگین شرکت‌کنندگان و کتاب‌های عرضه شده و همچنین قشری که در این پویش مطالعاتی شرکت کرده‌اند برآورد ما این است که در هر فصل یک دقیقه به سرانه کتابخوانی مشهدی‌ها افزوده شود.
وی با بیان اینکه طرح پویش مطالعاتی «همه با هم بخوانیم» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشکیل یک بانک اطلاعاتی از کتاب‌خوانان مشهدی اجرا شده است؛ گفت: این طرح هر سه ماه یکبار و با کتاب‌های مختلف اجرایی می‌شود. به این ترتیب که در هر دوره یک کتاب معرفی می‌شود، علاقمندان کتاب را از فروشگاه های معتبر، فرهنگسراها و یا از طریق تحویل درب منزل خریداری کرده و در برنامه‌های فرهنگی‌ای که بر پایه مطالعه کتاب طرح‌ریزی شده است؛ شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های جدی در حوزه کتابخوانی، توزیع رایگان است؛ گفت: کتاب ارزشمند است و برای تشویق مردم به کتابخوانی باید این فرهنگ را جا بیندازیم که بخشی از هزینه‌ی خانوار صرف خرید کتاب شود. با این رویکرد پویش مطالعاتی «همه باهم بخوانیم» کتاب‌های مورد نظر خود را با همان قیمتی که در بازار عرضه می‌شود؛ در اختیار مخاطبان خود می‌گذارد. در حال حاضر کتاب «دخیل عشق» با قیمت 9000 تومان در کتابفروشی‌ها در اختیار علاقمندان است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: کتاب «دخیل عشق» اثر مریم بصیری است که در برگیرنده داستانی است که در جغرافیای مشهد و شهرستان‌های خراسان روی داده است. این کتاب قصه دختر جوانی است که نذر کرده است با یک جانباز دفاع مقدس ازدواج کند و در این رابطه به حضرت امام رضا علیه السلام متوسل می‌شود. ابراهیمی افزود: اگر چه پویش «همه باهم بخوانیم» ویژه خانم‌های خانه‌دار برگزار شده و مخاطبان اصلی نیز این قشر هستند اما این هدف‌گذاری ممانعتی برای حضور سایر افراد ندارد.
وی با اشاره به استقبال از کتاب «دخیل عشق» گفت: با توجه به این استقبال دور سوم طرح تا پایان آذرماه تمدید شد.
وی در خصوص برنامه های فرهنگی جانبی شرکت در این پویش مطالعاتی گفت: در این دوره افراد می توانند در مسابقه پیامکی، خلاصه‌نویسی کتاب، شخصیت‌شناسی، خوانش‌صوتی کتاب، عکس یادگاری با کتاب و پاسخ به سوالات حضوری شرکت کنند و از هدایای این دوره که بن خرید ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی کالای ایرانی است؛ بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.