قدس آنلاین: مدیر فرهنگسرای سلامت شهرداری مشهد، از ارائه مشاوره رایگان سلامتی و طب سنتی در غرفه این فرهنگسرا در نمایشگاه «خانه ایرانی، خانواده ایرانی و تولید ایرانی» خبر داد.

 ارائه رایگان مشاوره سلامتی و طب سنتی در نمایشگاه «خانه ایرانی، خانواده ایرانی و تولید ایرانی»

حجت الاسلام محمد فخراکبری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار کرد: فرهنگسرای سلامت طی روزهای برگزاری این نمایشگاه که از 25 لغایت 30 مهر ماه است؛ برنامه های مختلفی را اجرا خواهد کرد که از آن جمله می توان به ارائه مشاوره‌های رایگان در خصوص سلامت، طب سنتی تفاوت‌های مواد شیمیایی و غیر طبیعی با محصولات ارگانیک و غیره اشاره کرد.
وی افزود: فرهنگسرای سلامت با تمام ظرفیت خود در حوزه های مختلف بالاخص اجتماعی و سلامت در این نمایشگاه شرکت کرده است و ما تمام تلاش خود را به این سمت برده‌ایم که بتوانیم به شهروندان و کسانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند آگاهی‌های لازم در خصوص اصول اولیه تامین سلامت جسمی و روحی منتقل کنیم.
فخراکبری با اشاره به بحث ارگانیک بودن محصولات این نمایشگاه اذعان داشت: در این نمایشگاه افراد می‌توانند با محصولات ارگانیک آشنا شوند و از افرادی که که در فروشگاه‌های خود نیز از این نوع محصولات ارگانیک استفاده می‌کنند در خواست شده است که در این امر یاری‌رسان باشند. تمام فعالیت‌ها در حوزه محصولات ارگانیک در نمایشگاه نیز زیر نظر انجمن ارگانیک ایران قرار دارد و ما نیز سعی داریم که اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک را به مردم یادآور شویم و البته فروشگاه های معتبر عرضه این محصولات را به مردم معرفی می‌کنیم.
فخراکبری با اشاره به عدم آگاهی مردم از فرآیند تولید بسیاری از مواد غذایی ناسالم و تاثیراتی که بر بدن انسان دارند؛ گفت: وقتی مردم ما نمی‌دانند محصولات تراریخته چیست و چه اثرات نامطلوبی دارد؛ نمی‌توان از آن‌ها توقع داشت که مثلا به جای خرید برنج‌های ارزان قیمت وارداتی با صرف هزینه بیشتر از تولیدات داخلی مصرف کنند؛ هدف ما ارائه این اطلاعات و آگاهی‌ها به مردم است. مردم که مطلع باشند خود به خود مطالبه‌گری در خصوص دسترسی به مواد غذایی سالم و طبیعی اتفاق می‌افتد و این خواهی نخواهی ما را به سمت بهره‌مندی از تولیدات داخلی و خانگی سوق خواهد داد.
فخراکبری در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه ارائه مشاوره‌ها و اطلاعات لازم در زمینه طب سنتی گفت: یکسری اطلاعات عمومی در قالب گروهی و ارائه جزوات و بروشورها ارائه می‌شود و بخشی نیز به صورت فردی و رودررو و فراخور سوالات مطرح شده از سوی افراد ارائه می‌شود؛ اما به طور کلی مشاوره‌ها جنبه عمومی و آگاهی رسانی دارد و به مباحث تخصصی ورود پیدا نمی‌کند. در نهایت سعی می‌شود افراد با طبع‌های مختلف و خواصِ چهارگانه خوراکی‌ها آشنا شده تا بتوانند با توجه به مزاج خود طبع غذاهای مصرفی را متعادل انتخاب کنند.
وی با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در خانواده‌ها گفت: در کشورهای پیشرفته بیشترین هزینه نظام سلامت معطوف به پیشگیری و آگاهی‌رسانی عمومی است در حالی که متاسفانه ما مسیر غلط را پیموده و بیشترین هزینه را صرف درمان می کنیم درمان‌هایی که گاه دیگر کارایی نیز ندارند. فرهنگسرای سلامت در این نمایشگاه سعی دارد با نگاه پیشگیرانه، اصول برخورداری و حفظ سلامت جسمی و روحی را به مخاطبان خود منتقل سازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.